موسوی: دنیا صدای مظلومیت مردم آمریکا را شنید

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رژیم آمریکا خشونت و قلدری را همزمان در داخل و خارج از ایالات متحده دنبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی خطاب به مردم‌ آمریکا گفت که دنیا صدای مظلومیت شما را شنیده و در کنار شما ایستاده است.

موسوی روز اول ماه ژوئن، اظهار داشت:«رژیم آمریکا خشونت و قلدری را همزمان در داخل و خارج از ایالات متحده دنبال می کند. از صحنه‌های خشونت باری که این روزها  پلیس آمریکا در پیش انظار مردم جهان خلق می‌کند و بی محابا و با حداکثر خشونت مردمی را که بصورت مسالمت آمیز خواستار احترام و توقف خشونت هستند سرکوب می کند، بسیار متاسفیم. خشونت‌ها علیه مردم خود را متوقف کنید و بگذارید آنها نفس بکشند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات مشاور امنیت ملی ترامپ درباره نقش ایران در ناآرامی‌های اخیر آمریکا عنوان کرد:« کافر همه را به کیش خود پندارد. کشوری که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کرده و از بیان این دخالت ابایی ندارد، آمریکا است. این نوع اظهارات از شخصی مانند ترامپ بعید نیست. او در اداره آمریکا، اقتصاد این کشور و مقابله با کرونا شکست خورده و دولتی را به جا گذاشته که به شدت اهل تبعیض نژادی است.

اتفاقی هم که در این کشور رخ داده، نتیجه سال‌ها سرکوب و خفه کردن صدای مردم و اتباع آمریکایی بوده است. طبیعی است مردم آمریکا جان‌شان به لب آمده و اعتراض کنند. در این وضعیت مقامات آمریکایی چاره‌ای جز فرافکنی ندارند.

هر گونه دخالت در امور داخلی آمریکا را رد و محکوم می کنیم اما از وضعیت داخلی این کشور ابراز نگرانی ‌می‌کنیم. آمریکایی که مدعی حقوق بشر است و برخی مسائل را به رخ دیگر کشورها می‌کشد، وحشیانه‌ترین سرکوب‌ها را علیه شهروندان خود به‌ویژه رنگین‌پوستان انجام می‌دهد که موجب تاسف و ناراحتی همه است». 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала