آخرین آمار کرونا‌ویروس در ایران

© Photo / IRNAآخرین آمار کرونا‌ویروس در ایران
آخرین آمار کرونا‌ویروس در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، درشبانه روز گذشته 2979 مورد جدید ابتلا به کرونا در ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، کیانوش جهانپور روز دوشنبه 12 خرداد،  داده‌های جدید مربوط به کرونا‌ویروس را اعلام کرد.

وی گفت: " تاکنون 154 هزار و 445 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 81 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 878 نفر رسید.  "

وزیر بهداشت ایران: کرونا چموش‌تر شده است - اسپوتنیک ایران
وزیر بهداشت ایران: کرونا چموش‌تر شده است

وی افزود: " در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوازدهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و 979 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 652 مورد بستری و  دو هزار و 327 (حدود 78 درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- 19 در کشور به 154 هزار و 445 نفر رسید. "

 جهانپور  همچنین بیان کرد: " بر اساس این گزارش ها تاکنون 121 هزار و 4 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. 2578 نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند."

وی خاطرنشان کرد: " رعایت پروتکل ها در دستور کار اغلب مردم است اما در برخی مناطق کشور متاسفانه نوعی سهل انگاری در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک به خصوص در مکانهایی که فاصله گذاری اجتماعی مقدور نیست را شاهد هستیم."

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به تخلفات صورت گرفته از سوی برخی اصناف گفت: " شکایت از برخی صنوف که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند هم داشته ایم. معاونت بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی رسیدگی به این شکایت ها را در دستور کار دارند و با توجه به تخلفاتی که در اماکن عمومی و اصناف گزارش شده برخی از این اماکن تعطیل شده اند که به زودی گزارش موارد برخورد با خاطیان در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به اطلاع عموم می رسد." 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала