محققان ایرانی موفق به ساخت کیت تشخیص سریع کرونا شدند

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر محققان ایرانی موفق به ساخت کیت تشخیص سریع کرونا شدند
محققان ایرانی موفق به ساخت کیت تشخیص سریع کرونا شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان یک شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت کیت تشخیصی کرونا شدند که می‌تواند در کمترین زمان و میزان ویروس، کرونا را در مخاط بیمار شناسایی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محققان یک شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت کیت تشخیصی کرونا شدند که می تواند در مدت 55دقیقه و از طریق بزاق دهان ویروس کرونا را تشخیص دهد؛ در زمان حاضر کشورهایی مانند آذربایجان، ترکیه، رومانی، اسپانیا و انگلستان خواهان خرید این کیت‌ها هستند.

امیرعباس اسماعیل‌زاده، مدیر شرکت دانش‌بنیان سلامت یار بهشت دایان گفت: با شیوع ویروس کرونا، تمامی فعالیت‌های شرکت در زمینه سرطان کنار گذاشته شد و به‌سرعت درصدد راهی برای تشخیص ویروس کرونا برآمد؛ با پژوهش‌های شبانه‌روزی، کیت مولکولی به‌روش real-time pcr طراحی شد که می‌تواند در کمترین زمان و میزان ویروس، کرونا را در مخاط بیمار شناسایی کند. همه افراد می‌توانند در آزمایشگاه‌های غیرتخصصی نیز این تست را با کیتی که طراحی شده، انجام دهند؛ زیرا وقتی فرد بزاق خود را داخل کیت ریخته، پس از گرمادهی به‌مدت کمتر از یک ساعت با تغییر رنگ می‌توان به مثبت و منفی بودن COVID-19 وی پی برد.

وی افزود: از کشورهایی مانند آذربایجان، ترکیه، رومانی، اسپانیا و انگلستان پیشنهاد صادرات این محصول ارسال شد و در حال اخذ مجوزهای لازم برای صادرات به اروپا هستیم. دقت کیتهای طراحی‌شده در این شرکت بین 2.5 تا 10 برابر بیشتر از کیتهای وارداتی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала