اولین گاف مجلس جدید ایران

© Photo / IRNAاولین گاف مجلس جدید ایران
اولین گاف مجلس جدید ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عدم آشنایی نمایندگان مجلس جدید ایران با قوانین باعث بروز گافی شد که در مجالس اول که نمایندگان تجربه ای نداشتند رخ نداده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیده‌بان ایران، به دلیل عدم آشنایی نمایندگان ایران با قوانین، مجلس در اقدامی عجیب پس از پایان وقت قانونی هم ادامه پیدا کرد؛ طبق آیین‌نامه برای رسمیت یافتن قانون‌گذاری پس از وقت قانونی؛ رای‌گیری از نمایندگان الزامی است. این اتفاق حتی در مجالس اول که نمایندگان تجربه ای نداشتند رخ نداده بود و از نظر در تاریخ مجلس بی نظیر بود.

موضع رئیس مجلس جدید ایران در قبال آمریکا - اسپوتنیک ایران
موضع رئیس مجلس جدید ایران در قبال آمریکا

طبق آئین نامه داخلی مجلس ایران هر جلسه باید 4 ساعت باشد و اگر نمایندگان بخواهند جلسه را ادامه بدهند باید برای آن رای گیری کنند با وجود این جلسه علنی امروز که حدودا ساعت 8 و 5 دقیقه صبح آغاز شده بود تا 12 و 40 دقیقه ادامه پیدا کرد. البته برخی اعضای هیات رئیسه با صدای آرام این موضوع را به یکدیگر تذکر می‌دادند اما علی نیکزاد زنگ پایان جلسه را وقتی به صدا درآورد که نزدیک به نیم ساعت از وقت قانونی مجلس گذشته بود.

پیشتر نیز علی خضریان، نماینده مجلس یازدهم توییتی زده بود مبنی بر اینکه برای حضور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم با مترو به سمت ایستگاه بهارستان حرکت کرده است. این در حالی بود که آن روز به دلیل افتتاح مجلس ایستگاه متروی بهارستان بسته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала