ادامه پیشروی کرونا در جهان: شمار مبتلایان از 6 میلیون نفر فراتر رفت

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه پیشروی کرونا در جهان: شمار مبتلایان از 6 میلیون نفر فراتر رفت
ادامه پیشروی کرونا در جهان: شمار مبتلایان از 6 میلیون نفر فراتر رفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آخرین آمار حاکی از آن است که شمار افراد مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در جهان از شش میلیون نفر فراتر رفته و به 6 میلیون و 33 هزار و 835 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، 2،661،163 نفر از مبتلایان بهبود یافته و  366.891 از آنها جان خود را از دست داده اند.

ایالات متحده بالاترین میزان  مبتلایان (1،793،530نفر) و میزان مرگ و میر ( 104،542 نفر) را دارد. همچنین تعداد افراد درمان شده در این کشور بیشتر از همه کشورهای دیگر - 519 569 نفر است.

کشور برزیل با 468.338 مورد ابتلا به کووید ـ 19 در جایگاه دوم و روسیه با 387.623 مورد ابتلا در جایگاه سوم  دارد.

مسافران مترو در تهران  - اسپوتنیک ایران
هشدار نسبت به کاهش علاقه ایرانیان به در خانه ماندن و کم شدن ترس آنها از کرونا

طبق جدیدترین ارقام منتشره  مجموع بیماران کووید19 در ایران به 146 هزار و 668 نفر و تعداد فوتی ها به 7 هزار و 677 نفر رسیده است.

یادآور می شود تب، سرفه، تنگی نفس، احساس درد عضلانی، آبریزش بینی، علائم گوارشی و احساس خستگی از جمله علایم رایج ابتلا به این بیماری هولناک است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس امسال شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و کمتر از فاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала