حمله معترضان به آمبولانس در شهر مینیاپولیس امریکا

CC BY 2.0 / Andrew Malone / Ambulanceحمله معترضان به آمبولانس در شهر مینیاپولیس امریکا
حمله معترضان به آمبولانس در شهر مینیاپولیس امریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معترضین در شهر مینیاپولیس آمریکا به خدمه یک آمبولانس که برای کمک پزشکی به یک نفر از حاضران در محل آمده بودند، حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ضمن بیان این مطلب می گوید مردم در مقابل ایستگاه سوم پلیس در این شهر تجمع کرده بودند که محل کار افسران بازداشت کننده جورج فلوید،آمریکایی سیاهپوست است که دیرتر در بیمارستان در گذشت. با توجه به ویدئوی منتشره ، تعداد معترضان 200 تا 300 نفر است

وقتی شخصی حالش بد شد و اورژانس می خواست وی را از محل خارج سازد  ، معترضان بطری های آب به سوی پزشکان پرتاب کردند. پلیس مجبور به مداخله و استفاده از گاز اشک آور شد تا به  پزشکان امکان دهد مرد بیمار  را به داخل آمبولانس انتخاب ببرند.

ناآرامی ها و اعلام حالت فوق العاده در یکی از شهرهای آمریکا  - اسپوتنیک ایران
ناآرامی ها و اعلام حالت فوق العاده در یکی از شهرهای آمریکا + فیلم و عکس

مرگ فلوید و نمایش یک فیلم  جنجالی و پر بازدید درباره بازداشت وی باعث بروز ناآرامی ها در مینیاپولیس و سایر شهرها شده است. این فیلم نشان می دهد كه چگونه پلیس فلوید را به زمین پرت کرده و  به دستان وی دستبند می زند و یكی از افسران با زانو گردن او را فشار می دهد . سیاهپوست بازداشت شده ابتدا چندین بار می گوید که نمی تواند نفس بکشد  و بعد از آن از هوش می رود . فلوید در بیمارستان بستری شده و در بخش مراقبت های ویژه درگذشت.

هنگامی که این اطلاعات بطور گسترده منتشر شد ، پلیس شهر از عزل چهار افسر که در این بازداشت شرکت کرده بودند،  خبر داد. در این شهر اعتراضاتی برگزار شد که همراه با خرابکاری ها و آتش زدن ها کرد. اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) به تحقیقات در مورد مرگ فلوید پیوسته و رسیدگی به  این قضیه را اولویت اعلام کرد.

یاداور می شود در سال 2014 و سالهای بعد نیز موجی از اعتراضات عمومی به خاطر کشته شدن آمریکایی های آفریقایی تبار به دست پلیس تحت شرایط مختلف سراسر آمریکا را فرا گرفته بود. پلیس به دلیل استفاده بیش از حد از خشونت و ادعای نژاد پرستی مورد انتقاد قرار گرفت ، زیرا آمریکایی های سیاه پوست اغلب به دست پلیس های سفید پوست کشته می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала