اعلان جنگ به بیتکوین در ایالات متحده

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلان جنگ به بیتکوین در ایالات متحده
اعلان جنگ به بیتکوین در ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک سرمایه گذاری آمریکایی "گلدمن ساکس" اعلام کرد رمزارزها از جمله بیت کوین در واقع سرمایه تمام و کمال نیستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC ، سرمایه گذاران در ایالات متحده و در سراسر جهان این بیانیه را به عنوان اعلان "جنگ" به این ابزارمالی پرطرفدار تلقی کردند .

استدلال اصلی که گلدمن ساکس مطرح کرده این است که بیت کوین برخلاف سهام ، اوراق قرضه و سایر ابزارهای سرمایه گذاری کلاسیک ، گردش پایدار پول را تأمین نمی کند.

آیا در ایران رمز ارز ملی اجرایی خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
آیا در ایران رمز ارز ملی اجرایی خواهد شد؟

به گفته تحلیلگران بانک "گلدمن ساکس"  ، اصلی ترین خصوصیات رمزارزها که مشتریانشان را به استفاده از آنها ترغیب می کند، غیرمتمرکز بودن آنها و ایمنی پرداختها از طریق  آنهاست اما این برای تصمیم گیری های آگاهانه در زمینه سرمایه گذاری کافی نیست.

آنها همچنین به  جذابیت ارزهای رمزپایه برای صندوق های سرمایه گذاری به دلیل  نوسانات زیاد در  ارزش آنها اشاره می کنند اما می گویند این نکته نیز نباید به نظر می رسد مزیتی برای یک سرمایه گذار آگاه باشد.

پیشتر بزرگترین سرمایه گذاران از جمله بانک ها و صندوق های سرمایه گذاری از موضع "گلدمن ساکس" انتقاد کرده  بودند. برادران تایلر و کامرون وینکلووس، یکی  از مشهورترین سرمایه گذاران با استفاده از ارزهای رمزپایه در پاسخ به این بانک نوشتند: "سلام ، گلدمن ساکس در سال 2014 (سال شکوفایی ارزهای رمزپایه ) تلفن کرده و درخواست کرد در مورد آنها تعریف کنیم." آنها همچنین خاطرنشان كردند كه آنها بیانیه بانک "گلدمن ساکس" را یک بیانیه جعلی تلقی كردند كه هدف آنها منحرف ساختن برخی از عوامل بورس ها از خط مشی منتخب خود است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала