درمان بالقوه برای کرونا ویروس خفیف یافت شد

© Fotolia / Vchalupدرمان بالقوه برای کرونا ویروس خفیف یافت شد
درمان بالقوه برای کرونا ویروس خفیف یافت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داروی هپاتیت B به طور بالقوه می تواند برای درمان نوع خفیف کرونا ویروس استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" با اشاره به یافته دانشمندان اهل استنفورد می نویسد: انتظار می رود که این امر به تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران کمک کند. در آینده نزدیک برنامه ریزی شده است تا این دارو کارآزمایی بالینی خود را انجام دهد.

آزمایشات تسلیحات هسته ای آمریکا چه عواقبی خواهد داشت؟
 - اسپوتنیک ایران
آزمایشات تسلیحات هسته ای آمریکا چه عواقبی خواهد داشت؟

این دارو حاوی یک فرم مصنوعی از پروتئین طبیعی است  که به بدن کمک می کند تا بیماری های تنفسی را کنترل کند، "ایمنی" را در اطراف محل عفونت "بسیج" می کند. به لطف این دارو، دانشمندان امیدوارند که سرعت بهبودی افزایش پیدا کرده و شیوع ویروس کاهش یابد.

دکتر ویندرت سینگ یکی از پژوهشگران این تحقیق گفت: اگر شیوع ویروس را محدود کنید، احتمال انتقال آن به اعضای خانواده آلوده کاهش می یابد و این برای کنترل شیوع بیماری های همه گیر بسیار مهم است.

وی افزود: حتی با یک بیماری خفیف، ویروس به بدن آسیب جدی می رساند و منجر به از بین رفتن عملکرد کارآمد بدن می شود.

دانشمندان استانفورد معتقدند: گیرنده هایی که به پروتئین موجود در دارو حساس هستند، در ریه ها و روده ها قرار دارند، در اندام هایی که مستعد آسیب به کرونا ویروس هستند.

خاطرنشان می شود که اکثر مطالعات بر روی بیماران در بیمارستان ها انجام می شود، اما پزشکان قصد دارند به بیماران کمک کنند تا از لزوم بستری در بیمارستان جلوگیری کنند.

پیش از این گزارش شده بود که سازمان بهداشت جهانی آزمایشات داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین را برای معالجه کرونا ویروس به حالت تعلیق درآورده است. یک مطالعه در این زمینه نشان می دهد بیمارانی که از این دارو بیشتر استفاده می کنند بیشتر می میرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала