روش موثر پیروزی نهایی بر ویروس کرونا بالاخره پیدا شد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر روش موثر پیروزی نهایی بر ویروس کرونا پیدا شد
روش موثر پیروزی نهایی بر ویروس کرونا پیدا شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان آمریکایی از دانشگاه راکفلر در نیویورک یک نوع آنتی بادی را در بدن بیماران مبتلا به کووید ـ 19 یافتند که می تواند مردم را از ابتلای مجدد به نوع جدید ویروس کرونا مصون نگاه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از bioRxiv ، نتایج این کار علمی ، امکان تولید واکسن های مؤثری را نشان می دهد که در نهایت  همه گیری کرونا ویروس را بطور کامل از بین ببرند.

تحقیقات دانشمندان روی 149 نفر از بیماران بهبود یافته از کووید ـ 19 صورت گرفت . آنها پلاسمای خون حاوی آنتی بادی  خود را اهدا کردند که سلولهای B سیستم ایمنی بدن  را تولید می کنند. این پلاسمای خون را با شبه ویروس SARS-CoV-2 ،  ویروس خنثی که در آن با اسیدهای نوکلئیک میزبان جایگزین RNA شده، مخلوط گردید. دانشمندان آزمایش کرده اند که چگونه مخلوط حاصل می تواند سلول های انسان را آلوده کند.

رشد شدید مرگ و میر ناشی از کرونا در بریتانیا 
 - اسپوتنیک ایران
رشد شدید مرگ و میر ناشی از کرونا در بریتانیا

معلوم شد که در 33 درصد افراد ، توانایی خنثی سازی پلاسما زیر حد تعیین شده بوده است. به احتمال زیاد بدن این افراد در مرحله اول پاسخ ایمنی ، هنگامی که ایمنی ذاتی فعال می شود ، قبل از شروع تولید آنتی بادی ، با ویروس مقابله می کنند. بسیاری از نمونه ها توانایی خنثی سازی ضعیف یا متوسط ​​را نشان دادند  اما در یک درصد اهدا کنندگان این توانایی در سطح بسیار بالایی بود.

مقدار زیاد آنتی بادی خنثی کننده  در بدن این افراد به محققان اجازه می دهد سلول های B را از آنها جدا کرده ، آنتی بادی های لازم را شبیه سازی کرده و از آنها برای تولید یک پاسخ ایمنی قوی در افراد دیگر استفاده کنند. دانشمندان 40 نوع آنتی بادی را شناسایی کردند که به طور موثری ویروس کرونا را خنثی کردند و بر روی سه  انتی بادی دیگر متمرکز شدند که این کار را حتی در غلظت های پایین انجام می دهند . در حال حاضر این آنتی بادی ها شبیه سازی و بطور مصنوعی تولید شده و برای استفاده بالینی آماده می شوند.

آنتی بادی های مؤثر به سه محل مختلف در پروتئین سنبله (پروتئین S) متصل می شوند  که نقش مهمی در نفوذ ویروس کرونا به سلول های میزبان دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала