چین قانون امنیت ملی را به تصویب رساند

© AP Photo / Ng Han Guanچین قانون قانون امنیت ملی را به تصویب رساند
چین قانون قانون امنیت ملی را به تصویب رساند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین از تسویه حساب کردن با ایالات متحده امتناع ورزید و تصمیم به تصویب قانون طنین انداز در مورد هنگ کنگ گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کنگره خلق چین تصمیم به تصویب قطعنامه ای برای تهیه قانون امنیت ملی در هنگ کنگ گرفت.

کنگره ایالات متحده رای به تحریم چین داد - اسپوتنیک ایران
کنگره ایالات متحده رای به تحریم چین داد

براساس این سند، لایحه طنین انداز توسط کمیته ثابت نمایندگان خلق چین بدون مشارکت در پارلمان هنگ کنگ تهیه و در قانون اساسی آن گنجانده می شود. احتمالاً این اتفاق در آگوست سال 2020 رخ دهد.

بنابراین، در صورت تصویب این لایحه، پکن از پذیرش تهدیدهای ایالات متحده امتناع می ورزد. رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ پاسخی "محکم" به چین خواهد داد.

در تاریخ 27 ماه مه، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، به كنگره اطلاع داد كه هنگ كنگ وضعیت خودمختاری خود در چین را از دست داده است. به عقیده وی، قانون جدید پکن توافقات و هنجارهای اعلام شده مشترک چین و انگلیس را که در سال 1997 را انجام شد را نقض می کند، براساس توافق، به هنگ کنگ اجازه داده می شود پس از بازگشت به چین به مدت 50 سال دارای خودمختاری و استقلال گسترده وعده داده شده بود. به لطف این وضعیت، هنگ کنگ روابط ویژه ای با ایالات متحده برقرار کرد.

تمایل مقامات چینی برای تصویب قانون امنیت ایالتی هنگ کنگ در تاریخ 21 ماه مه مشخص شد. آنها با کمک آن می توانند کنترل منطقه را افزایش دهند، زیرا این امر شامل ممنوعیت فعالیت های جدایی طلبانه است. در عین حال، این باعث نگرانی در هنگ کنگ و تعدادی دیگر از دولت ها می شود؛ که هنجارهای جدید الگوی تعیین شده "یک کشور-دو سیستم" را تهدید می کند.

حامیان این لایحه می گویند که این کشور ضمن تقویت امنیت ملی، از کشور چین در برابر تروریسم و ​​مداخلات خارجی محافظت خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала