وزیر دفاع ایران : کمربند امنیت خلیج فارس محکم‌تر می‌شود

© Photo / IRNAوزیر دفاع ایران : کمربند امنیت خلیج فارس محکم‌تر می‌شود
وزیر دفاع ایران : کمربند امنیت خلیج فارس محکم‌تر می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره به اینکه کمربند امنیت خلیج فارس محکم‌تر خواهد شد، اعلام کرد که حفظ امنیت تنگه هرمز بر عهده ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره تجهیز ناوگان نیروهای مسلح این کشور در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان گفت: امروز با طراحی، ساخت، تولید و تحویل شناورهای تندرو هجومی و رزمی به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمربند امنیت خلیج فارس و بویژه تنگه حیاتی هرمز محکم‌تر خواهد شد.

فاصله ایمن با کشتی های آمریکا در خليج فارس تا 100 متر است  - اسپوتنیک ایران
فاصله ایمن با کشتی های آمریکا در خليج فارس تا 100 متر است

امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم تحویل دهی شناورهای تندرو هجومی رزمی به نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس گفت: با طراحی، ساخت، تولید و تحویل شناورهای تندرو هجومی و رزمی به نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران، کمربند امنیتی خلیج فارس و بویژه تنگه حیاتی هرمز محکم‌تر خواهد شد.

وزیر دفاع ایران درباره شناورهایی که امروز به ناوگان نیروی دریایی سپاه ملحق شد، گفت: این شناورها به همت متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و تولید شده است و از قابلیت های پیشرفته بسیار خوبی در حوزه رزم دریایی برخوردار هستند که از جمله می‌توان به هوشمندی، رادار گریزی، تحرک بالا، مانور پذیری و سرعت بالای آنها اشاره کرد.

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد تجهیزات رزمی که در این شناورها ساخته شده است داخلی بوده و تمامی سیستم های هدایت فلاح مخابرات رادارها و سیستم کنترل مانیتورینگ و پردازشگر شناورهای سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به وجود آبراه‌های مهم در جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: ایران با 5 هزار کیلومتر مرز آبی سواحل و ذخایر متعدد دریایی در کنار ذخایر قابل توجه و عظیم نفت و گاز در عمق دریا ها همواره کانون توجه قدرت ها بوده و خواهد بود.

وی در بیان اهمیت خلیج فارس اظهار کرد: این خلیج محل اتصال کشورهای جنوب غربی آسیا به شمار می رود که به آن موقعیت ژئوپلتیکی خاصی بخشیده است خلیج فارس به عنوان بزرگترین و مهمترین مرکز ارتباطی میان سه قاره با وجود منابع غنی و ارتباط این خلیج با مناطق آبی بزرگ جهان سبب شده تا این منطقه یکی از مناطق مهم راهبردی دنیا قلمداد شود."

وی، با اشاره به اهمیت تنگه هرمز به عنوان مورد مناقشه ترین تنگه در سراسر جهان بیان داشت: "هرچند حفظ امنیت این تنگه برعهده ایران است اما تلاش برای نا امن سازی آن از سوی گروهی از دولت های فرا منطقه ای دهه هاست که ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور نیروهای آمریکا در خلیج فارس از دهه 1980 میلادی گفت: مساله ناامن سازی خلیج فارس و تنگه هرمز برای بهانه سازی برای تسلط بیشتر آمریکا به صورت پیوسته دنبال می شود و این کشور در اقدام اخیر خود نیز تلاش کرد تا از طریق ایجاد یک ائتلاف نظامی ضدایرانی با حضور تعدادی از متحدان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای خود امنیت این آبراه بین المللی را به مخاطره بیندازد تا با تسلط ایران بر این آبراه جهانی مقابله کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала