انتخاب معاونان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران + سوابق

© Photo / IRNAانتخاب معاونان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران + سوابق
انتخاب معاونان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران + سوابق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منتخبان مشهد و اردبیل در مجلس یازدهم به عنوان معاونان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با دستور کار انتخاب هیئت رئیسه قوه مقننه آغاز شد.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی با 208 رای و علی نیکزاد با 196 رای از مجموع 264 رای به عنوان نایب رئیس اول و دوم مجلس یازدهم برای اجلاسیه اول این مجلس انتخاب شدند.

برای تصدی این پست علی نیکزاد و امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندید شده بودند و مصری و میرتاج الدینی نیز از تصدی این پست انصراف داده بودند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  پزشک و سیاستمدار ایرانی است که نماینده مشهد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی می‌باشد و به عنوان دبیر هیئت رئیسه مجلس فعالیت می‌کرد. وی پیشتر در دورهٔ هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات در مجلس حضور داشت.

قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد - اسپوتنیک ایران
قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد

 او پسر عموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت دولت یازدهم و دوازدهم است.

علی نیکزاد (زاده ۱۳۴۴ اردبیل) سیاست‌مدار اصول‌گرا و مدیر اجرایی ایرانی و نماینده منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردبیل، سرعین، نمین و نیر است که هم‌اکنون بعنوان رئیس هیئت مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) فعالیت می‌کند.

وی در دولت نهم، از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ استاندار اردبیل بود. نیکزاد در دولت دهم از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ وزیر مسکن و شهرسازی بود و با حفظ سمت، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ نیز سرپرستی وزارت راه و ترابری را برعهده داشت و پس از ادغام دو وزارتخانه، در فاصله سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ نیز بعنوان وزیر راه و شهرسازی فعالیت می‌کرد. وی در سال ۱۳۹۱ برای مدتی کوتاه نیز سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده داشت. 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала