کاهش دوباره بهای نفت در جهان

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiکاهش دوباره بهای نفت در جهان
کاهش دوباره بهای نفت در جهان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرهای رسیده در باره معاملات امروز حاکی از کاهش قیمت جهانی نفت است که کارشناسان آنرا در رابطه با افزایش تنش بین ایالات متحده و چین ، بزرگترین اقتصاد های جهان می دانند.

به گزارش اسپوتنیک، قیمت نفت خام برنت دریای شمال با تاریخ تحویل در ماه ژوئیه  با 1.66٪ کاهش به بشکه ای  35.58 دلار و نفت خام مارک  WTI با تاریخ تحویل در ماه ژوئیه با 1.28 درصد کاهش  به بشکه ای  33.91  دلار رسید.

تاجران نفت با توجه به علائم افزایش تنش بین ایالات متحده و چین به آینده اقتصاد جهانی بدبین هستند. آخر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا چهارشنبه شب قول داد چند روز بعد اقدامات علیه چین را كه ایالات متحده قصد دارد در پاسخ به اقدامات مقامات این کشور در رابطه با هنگ كنگ انجام دهد ، اعلام كند.

روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین پیشی گرفت
 - اسپوتنیک ایران
روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین پیشی گرفت

بازرگانان از این می ترسند که خطر تیرگی روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان، تقاضای نفت را در نتیجه همه گیر شدن ویروس کرونا کاهش یافته، بازهم کمتر سازد و  جنگ تجاری جدیدی میان ایالات متحده و چین رخ دهد.

در عین حال نقش آفرینان در بازار به آمار رسیده از چین ، یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت در جهان ، توجه نشان داده اند. براساس ارقام منتشره رسمی ، سود شرکت های صنعتی در این کشور در ماه آوریل تنها 4.3٪ کاهش یافته است که در مقایسه سقوط اقتصاد چین در ماه مارس به میزان  34.9 درصد بسیار کمتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала