پاسخ وزارت خارجه ایران به اظهارات مداخله جویانه فرانسه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سید عباس موسوی
سید عباس موسوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه بیان دات که جمهوری اسلامی ایران بی احترامی به اصول حاکمیتی خود را بر نمی تابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی گفت: رسیدگی به "جرایم اتباع ایرانی" صرفا در صلاحیت قضایی "محاکم ایرانی" است. این پرونده با رعایت مقررات در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته و خانم عادلخواه از حقوق شهروندی خود برخوردار بوده است.

موسوی بیان داشت: رای صادره رای دادگاه بدوی است و خانم عادلخواه می‌تواند از طریق مجاری قانونی نسبت به آن فرجام خواهی کند.
موسوی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از استقلال کامل برخوردار است، تسری برداشت‌های یک طرفه از احکام مستقل قضایی را برای روابط دو کشور غیر سازنده دانست و افزود: هر گونه لحن تهدید آمیز و مداخله جویانه باعث پیچیده تر شدن این پرونده شده و جمهوری اسلامی ایران بی احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضائیه را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز سه شنبه به محکومیت فریبا عادلخواه شهروند ایرانی- فرانسوی که به دلیل اقدامات ضد امنیتی مجرم شناخته شده است، واکنش نشان داد.

وی با طرح این ادعای که محکومیت عادلخواه یک تصمیم با انگیزه های سیاسی بوده است، خاطر نشان کرد: پس از حکم این شهروند ایرانی- فرنسوی روابط با تهران سخت تر شده است.                   

لودریان که با یک شبکه رادیویی فرانسوی گفت وگو می کرد، همچنین از مقامات ایران خواست تا هرچه زودتر عادلخواه را آزاد کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала