دوره کرونا: خرید املاک گران قیمت در سراسر جهان توسط چینی ها

© Sputnik / Arina Topolevaدوره کرونا: خرید املاک گران قیمت در سراسر جهان توسط چینی ها
دوره کرونا: خرید املاک گران قیمت در سراسر جهان توسط چینی ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خریداران ثروتمند چینی پس از تثبیت اوضاع در رابطه با شیوع ویروس کرونا ، به بازار جهانی املاک و مستغلات بازگشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، چینی ها شروع به خرید مسکن گران قیمت در خود چین و در سراسر جهان از جمله در سنگاپور ، استرالیا ، نیوزیلند ، کره جنوبی و سایر کشورها کرده اند  تا از ضررهای مالی خود به دلیل کاهش نرخ یوآن (واحد پول چین)  جلوگیری کنند. املاک و خانه های واقع در شانگهای ، سئول و سیدنی پرطرفدارترین املاک و خانه ها هستند. اغلب معاملات از راه دور انجام می شود: خریداران با استفاده از عکس ها و تورهای مجازی در خانه ها و املاک مورد نظر  ، انتخاب خود را  انجام می دهند.

صدور اجازه اقامت در روسیه در صورت خرید خانه  - اسپوتنیک ایران
صدور اجازه اقامت در روسیه در صورت خرید ملک

براساس اعلام آژانس معاملات ملکی Juwai Iqi ، تقاضای چینی ها برای املاک و مستغلات واقع در کره جنوبی در سه ماهه اول سال 2020 در مقایسه با سه ماهه قبلی 180 درصد افزایش یافته است. در نیوزلند افزایش 75 درصدی تعداد تماسها ثبت شد ، در بریتانیا و ایالات متحده ، برعکس ، تقاضای مشتریان چینی به ترتیب 32 و 18 درصد کاهش یافته است.

به گفته تحلیلگران ، تقاضای زیاد برای املاک و مستغلات ممتاز باعث افزایش قیمت آنها  در چین می شود و از سقوط قیمت ها  در سایر کشورها جلوگیری می کند.

پیش از این گزارش شده بود که طی ماه آوریل 2020 شهروندان روس از نظر تعداد املاک و مستغلات خریداری شده در ترکیه از چینی ها جلو زده اند . مشتریان ایرانی و عراقی در بین خریداران خارجی  املاک و مستغلات در ترکیه پیشتاز هستند. (آنها در عرض یک ماه در مجموع  260 ملک خریداری کردند) ، روس ها در جایگاه سوم (61ملک ) ، افغان ها در رده چهارم (54 ملک) وچینی ها (40 ملک) در جایگاه پنجم  قرار داشتند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала