چین از آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونا بر روی انسان خبر داد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر چین از آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونا بر روی انسان خبر داد
چین از آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونا بر روی انسان خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در یک آزمایش واکسن چینی ضد کرونا کووید-19، که برای اولین بار به مرحله آزمایش بالینی رسیده است، ثابت شد که این واکسن علاوه بر نداشتن عوارض جانبی برای جسم، واکنش ایمنی سریع برای مقابله با ویروس سارس و کرونا در بدن انسان ایجاد می ‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، پس از آنکه ست برکلی رئیس اتحادیه جهانی واکسن‌ها و واکسیناسیون ها Jaffe روز یکشنبه 24 مه در مصاحبه‌ ای با روزنامه سوئیسی گفت، اولین نشانه‌های اثر بخشی یک واکسن احتمالی برای ویروس کرونا ممکن است در پاییز تولید شود، محققان شرکت چینی كانسينو بيولوژی اعلام کردند که این واکسن برای اولین بار بر روی انسان آزمایش شده و اثربخشی آن ثابت شده است.

روشی جدید برای مبارزه با استرس - اسپوتنیک ایران
روشی جدید برای مبارزه با استرس

دانشمندان چینی می ‌گویند، این واکسن واکنش سریعی برای ایجاد ایمنی ضد ویروس کرونا در بدن کسانی که بر آنها آزمایش شد، از خود نشان داد.

به گزارش مجله پزشکی لنست که روز جمعه این گزارش را چاپ کرد، در یک آزمایش واکسن چینی ضد کرونا کووید-19، که برای اولین بار به مرحله آزمایش بالینی رسیده است، ثابت شد که این واکسن علاوه بر نداشتن عوارض جانبی برای جسم، واکنش ایمنی سریع برای مقابله با ویروس سارس و کرونا در بدن انسان ایجاد می ‌کند.

این مجله نوشت این آزمایش که بر روی 108 بزرگسال سالم انجام شده است، نتایج امیدوار کننده ‌ای را پس از 28 روز نشان داد. طبق این گزارش نتایج نهایی آزمایش ظرف 6 ماه ارزیابی می‌شود.

مجله پزشکی افزود، آزمایش های بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا پاسخ ایمنی ناشی از واکسن برای محافظت از بدن در برابر بیمارهای ویروسی چقدر موثر است.

پروفسور وی چن از انستیتوی بیوتکنولوژی پکن، که مسئولیت سرپرستی این تحقیقات را بر عهده دارد، گفت: این نتایج یک دستاورد علمی مهم به شمار می ‌رود و تجربه نشان می ‌دهد، یک دوز واحد از این واکسن Ad5-nCoV پادتن ‌هایی خاصی تولید می‌کند که ویروس را در طی 14 روز هدف قرار می‌ دهد. موفقیت تجارب بالینی این واکسن باعث شد که این نوع واکسن برای آزمایش‌ها و تجارب بیشتری مطرح شود.

او افزود: با این حال اما ما این نتایج را باید با احتیاط تحلیل کنیم و چالش‌های مربوط به تولید واکسن برای ویروس بی ‌سابقه و خطرناک کووید-19 را بررسی کنیم.

وی چن اظهار داشت: توانایی پاسخ ‌های ایمنی لزوماً بیانگر این نیست که این واکسن انسان را از کووید-19 محافظت می‌ کند بلکه در واقع هنور راه طولانی در پیش داریم تا واکسن ضد کرونا در دسترس همه قرار گیرد.

گفتنی است که شرکت آمریکایی مدرنا نیز به نوبه خود اعلام کرد، آزمایشات مرحله اولیه واکسن ضد کرونا و تولید پادتن کووید-19 بر روی همه 45 داوطلب انجام گرفته و نشان داد که این واکسن توانست سیستم ایمنی ضد ویروس در بدن ایجاد کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала