احتمال پیچیده شدن روابط ایران و فرانسه

© Sputnik / Irina Kalashnikovaژان- ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه
ژان- ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد، حکم محقق فرانسوی-ایرانی روابط ما با ایران را پیچیده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه، ژان-ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه ابراز داشت: حکم دادگاه ایران به شکل پنج سال زندان، برای فریبا عادلخواه محققی، که تابعیت فرانسوی و ایرانی دارد، روابط پاریس و تهران را پیچیده می کند.

در ایران یک محقق ایرانی- فرانسوی به زندان محکوم شد - اسپوتنیک ایران
در ایران یک محقق ایرانی- فرانسوی به زندان محکوم شد

وزیر امور خارجه در گفتگو با رادیو فرانسوی اینتر گفت: این حكم ماهیت سیاسی دارد. ما می خواهیم هر چه سریعتر فریبا عادلخواه را آزاد كنیم ... این اقدام روابط ما با تهران را ساده نمی كند.

پیش از این گزارش شده بود كه یک دادگاهی در ایران عادلخواه را به جرم تهدید در امنیت ملی به 5 سال زندان محكوم كرد. به گفته وکیل این محقق، فریبا عادلخواه به جرم توطئه علیه امنیت ملی به حدود پنج سال و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی به حدود یک سال حبس محکوم شده است. به گفته وکیل، پیش بینی می شود که حبس طولانی تری را فریبا، یعنی یک دوره پنج ساله را تحمل کند.

این وکیل دادگستری همچنین تأکید کرد که این محقق فرانسوی-ایرانی قصد تجدید نظر دارد.

دو عضو انستیتوی مطالعات سیاسی علوم پو، رولان مارشال فرانسوی و عادلخواه، به اتهام توطئه علیه امنیت ملی توسط مقامات ایرانی بازداشت شدند. عادلخواه در ژوئیه سال 2019 بازداشت شد، بازداشت مارشال در اکتبر همان سال مشخص شد. وزارت امور خارجه فرانسه این وضعیت را "غیرقابل قبول" خواند و بارها از مقامات ایران خواست كه زندانیان را آزاد كنند. در ماه مارس امسال مشخص شد که مارشال آزاد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала