همه گوشی‌های آیفون موجود هک شدند

© Fotolia / Tomasz Zajdaهمه گوشی‌های آیفون موجود هک شدند
همه گوشی‌های آیفون موجود هک شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اطلاعات منتشر شده، قفل امنیتی همه گوشی‌های آیفون موجود هک شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Wired ، هکرها نرم افزاری را منتشر کرده اند که امکان هک کردن هر گوشی هوشمند اپل را می دهد. خاطرنشان می‌شود که هک کردن با استفاده از روش قفل شکنی IOS امکان پذیر شد.

راهی برای هک کردن صدها میلیون آیفون پیدا شد - اسپوتنیک ایران
راهی برای هک کردن صدها میلیون آیفون پیدا شد

قفل شکنی ( (Jailbreak توسط علاقه مندان پروژه Unc0ver منتشر شد، به گفته آنها، نرم افزارهای اصلاح شده تقریباً در هر آیفون قابل نصب هستند. کارشناسان اعلام کرده اند که همه سیستم عامل های موجود از این نرم افزار پشتیبانی می‌کنند، از iOS 11 گرفته تا iOS 13.5 که در نیمه دوم ماه مه منتشر شد. Jailbreak با استفاده از سیستم عامل های AltStore و Cydia قابل نصب است، این امکان را به شما می دهد تا تنظیمات پنهان iOS را تغییر داده و برنامه هایی را با دور زدن فروشگاه رسمی اپل نصب کنید. 

Unc0ver ادعا می کند که Jailbreak باعث تضعیف امنیت iOS نمی شود، زیرا دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر را ندارد. این نرم افزار به روز شده هیچ تاثیری در استقلال تلفن های هوشمند ندارد و جلوی کار iCloud ، Apple Pay ، iMessage و سایر سرویس های مارک اپل را نمی گیرد.

روزنامه نگاران تأکید کردند که Jailbreak فعلی بر اساس "آسیب پذیری روز صفر" ایجاد شده است. این بدان معناست که هکرها شکافی را در سیستم که امکان هک کردن را می‌دهد به سازنده گوشی های هوشمند نشان ندادند. در همین راستا، کارشناسان مصاحبه شده اظهار داشتند که رفع این آسیب پذیری می تواند دو تا سه هفته طول بکشد. نمایندگان اپل که Wired برای اظهار نظر به آنها رجوع کرده بود در این مورد اظهارنظر نکردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала