امگا ۳ برای بهبودیافتگان کرونا مفید است

CC0 / Pixabay / امگا ۳ برای بهبودیافتگان کرونا مفید است
امگا ۳ برای بهبودیافتگان کرونا مفید است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس انستیتوی تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی ایران بیان داشت: مصرف امگا ۳ در بین بیماران کرونایی پس از بهبود بسیار مفید است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جلال‌الدین میرزای رزاز رئیس انجمن تغذیه ایران با بیان این مطلب گفت که به بیماران بهبود یافته از کرونا توصیه می‌شود دو بار در هفته ماهی چرب(قزل آلا) و روزانه دو عدد گردو در صبحانه مصرف کنند و افراد از روغن های حاوی اسید امگا ۳ همچون زیتون و کانولا استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات عصبی و روانی، سن بیماران مبتلا به کرونا و اثرات امگا ۳، افراد باید روزانه ۵۰۰-۲۵۰ میلی گرم امگا۳ از طریق رژیم غذایی و یا در صورت عدم دسترسی از طریق غذا، مکمل دریافت کنند.

رئیس انجمن تغذیه ایران افزود: با توجه به اینکه تا مدتی پس از بهبود از بیماری کروناویروس، نقص در عملکرد کبد گزارش شده است، بنابراین باید توصیه به مکمل یاری امگا۳ با احتیاط صورت پذیرد و در صورت مکمل یاری آنزیم‌های کبدی چک شود. البته در صورت مصرف مکمل به تداخل امگا۳ با ویتامین E، زنجبیل، جینسینگ و داروها دقت شود.

میرزای رزاز در خصوص مصرف زینک(روی) برای کروناویروس گفت: با توجه به اینکه روی می‌تواند مانع از تکثیر کروناویروس و کاهش عفونت دستگاه تنفسی تحتانی و عوارض ناشی از اسهال( در ۳۰ درصد افراد) شود، توصیه به مصرف روی، از منابع غذایی و در حد ۸ تا ۱۱ mg به طور روزانه مصرف کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала