کرونا و تشدید موج اسلام‌ستیزی

© REUTERS / Adnan Abidiپلیس هند در زمان قرنطینه کرونا
پلیس هند در زمان قرنطینه کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی دولت‌ها از ویروس کرونا برای تشدید اسلام هراسی و تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان استفاده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از القدس العربی، عمر سلیمان، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی و رئیس مؤسسه اسلامی «یقین» در آمریکا معتقد است که برخی دولت‌ها از ویروس کرونا برای تشدید اسلام هراسی و تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان، استفاده می‌کنند.

وی نوشته است:«بحران شیوع کرونا موجب شده است تا سیاستمداران برخی کشورها از آن به عنوان ابزاری برای گسترش اسلام ستیزی و تشدید موج اسلام هراسی بهره برداری کنند. هدف اصلی و اساسی این سیاستمداران از استراتژی مذکور، سرپوش گذاشتن بر شکست خود در مقابله با ویروس کرونا است.

در واقع، این دست از سیاستمداران با قربانی کردن اقلیت‌ها و به ویژه اقلیت‌های مسلمان به دنبال آن هستند تا آن‌ها را عامل اصلی شیوع کرونا معرفی کنند، حال آنکه خودِ این سیاستمداران در مهار کرونا شکست خورده اند.

چگونگی مبارزه با کروناویروس در هند - اسپوتنیک ایران
چگونگی مبارزه با کرونا ویروس در هند

در حال حاضر مسلمانان در برخی کشورها با دو بحران به صورت همزمان مواجه هستند: بحران اول، بحران شیوع ویروس کرونا است و بحران دوم، بحران تشدید موج اسلام هراسی و اسلام ستیزی در سایه گسترش کرونا.

چنین اتفاقات مشابهی در کشور هند و سریلانکا نیز به وقوع پیوسته است. در سریلانکا نیز دولت از شیوع ویروس کرونا برای تشدید موج اسلام ستیزی بهره برداری کرد. رسانه‌ها و سیاستمداران سریلانکایی به منظور مقابله با حملات گروه‌های تندرو، مسلمانان را به صورت گسترده مورد هجمه قرار می‌دهند.

دولت فعالیت‌های مسلمانان را یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا در این کشور معرفی کرده و به مردم نسبت به خریداری مواد غذایی از آنها هشدار داده است. علاوه بر این، دولت سریلانکا مجوز آتش زدن جسدهای قربانیان ناشی از ابتلاء به کرونا را صادر کرده است و این درحالی است که چنین اقدامی با اصول مسلمانان در تعارض است.

افزون بر این، مسلمانان روهینگیا نیز بیش از دیگران با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. علت هم آن است که بسیاری از آنها در مناطق پرجمعیت واقع در اردوگاه‌های بنگلادش زندگی می‌کنند. آنها پس از آنکه از نسل کُشی دسته جمعی دولت میانمار در سال ۲۰۱۷ فرار کردند، به بنگلادش پناهنده شدند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала