بیش از 34 هزار نفر قربانی انگلیسی کرونا

© Photo / Paul Van Gelder بیش از 34 هزار نفر قربانی انگلیسی کرونا
بیش از 34 هزار نفر قربانی انگلیسی کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت انگلیس اعلام کرد که شمار قربانیان کرونا در این کشور به۳۶ هزار و ۶۷۵ نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از «رویترز»، دولت انگلیس روز 23 ماه مه در بیانیه ای اعلام کرد که با فوت ۲۸۲ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۳۶ هزار و ۶۷۵ نفر افزایش یافت.

با شناسایی هزار و ۶۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا، تا کنون در مجموع ۲۵۴ هزار و ۱۹۵ نفر در بریتانیا به این بیماری مبتلا شده اند.

در انگلیس آخرین پیام‌های نازی‌ها منتشر شد - اسپوتنیک ایران
در انگلیس آخرین پیام‌های نازی‌ها منتشر شد

گفتنی است ویروس جدید کرونا نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در حدود ۲۱۵ کشور تبدیل به بیماری همه‌گیر جهان شد.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала