آمریکا به فکر انجام اولین آزمایش هسته ای پس از تقریباً 30 سال است

© Photo / Public domain/National Nuclear Security Administration/Nevada Site Officeآمریکا به فکر انجام اولین آزمایش هسته ای پس از تقریباً 30 سال است
آمریکا به فکر انجام اولین آزمایش هسته ای پس از تقریباً 30 سال است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایالات متحده آمریکا درباره احتمال انجام اولین آزمایش هسته ای خود از سال 1992 تا به حال گفتگو کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشنگتن پست، منابع نزدیک به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به این نشریه گفتند که این موضوع جمعه گذشته در نشست رهبران بالاترین ارگانهای امنیت ملی ایالات متحده مطرح شده است. این نشست پس از گزارش کاخ سفید در مورد آزمایش های هسته ای مخفی کم قدرتی برگزار شده که گفته می شود گویا روسیه و چین انجام شده اند. هیچ مدرک حاکی از انجام چنین آزمایشاتی  ارائه نشده است.

خاطرنشان می شود در جلسه فوق الذکر در حصول توافق بر سر نقض مارتوریوم فعلی توفیق حاصل نشد و بحث ها همچنان ادامه دارد. به گفته یكی از همصحبتان  روزنامه آمریکایی ، نشان دادن این نکته به مسكو و پكن که ایالات متحده می تواند سریعاً آزمایشات خود را سازماندهی كند، "ممكن است در مذاكرات به عنوان بخشی از توافق سه جانبه برای تنظیم زرادخانه های قدرتهای هسته ای مفید باشد."

ترامپ - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا از معاهده آسمان باز خارج می شود

با این حال ، یک منبع دیگر گفت که در پایان تصمیم گرفته شد که به تهدیدات چین و روسیه پاسخ داده شده اما از سرگیری آزمایش های هسته ای جلوگیری شود.

در ماه فوریه ، ولادیمیر یرماکوف ، مدیر بخش منع گسترش سلاح های هسته ای و کنترل تسلیحات در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روسیه و ایالات متحده از همه فرصت ها برای خلع سلاح هسته ای استفاده کرده اند. یرماکوف افزود: گام های بعدی به مشارکت بریتانیا و فرانسه نیاز دارد ، زیرا آنها دارای تسلیحات هسته ای بوده و متحدین نظامی طرف آمریکایی هستند.

رابرت اوبراین ، دستیار رهبر امنیت ملی آمریکا ، بعدا گفت كه ایالات متحده مشتاقانه منتظر بحث جدی در مورد كاهش هسته ای با روسیه و چین است. وی یادآور شد: طرف آمریکایی از پیمان "ناکارآمد" درباره از بین بردن موشک های هسته ای میان برد و برد کوتاه (پیمان INF) خارج شده است.

در سال 1996 ، مجمع عمومی سازمان ملل پیمان منع جامع آزمایشات هسته ای  را به تصویب رساند. طبق ان کشورهای امضا کننده باید بدون قید و شرط از آزمایش تسلیحات هسته ای در جو زمین ، فضای کیهانی و زیر آب خودداری کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала