کشف ژنی که فعال بودن آن باعث چاق شدن مردم می شود

© Depositphotos.com / Tish1کشف ژنی که فعال بودن آن باعث چاق شدن مردم می شود
کشف ژنی که فعال بودن آن باعث چاق شدن مردم می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحقیقی جدید نشان می دهد فقط یک درصد جمعیت می توانند همه غذاهای دلخواهشان را بخورند و چاق نشوند زیرا یک ژن خاص در بدن آنها وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر ، محققان با مطالعه هزاران پروفایل ژنتیکی افراد متوجه شدند حدود یک درصد از مردم ژنی به نام ALK را ندارند. این افراد به طور طبیعی لاغرتر از بقیه هستند و این امر نشان دهنده وجود رابطه میان این ژن و وزن آنها است.

در مرحله بعد محققان این فرضیه را روی موش ها آزمایش کردند و متوجه شدند خاموش کردن ژن ALK سبب می شود آنها حتی با وجود رژیم غذایی مملو از شکر و چربی، لاغر بمانند.

چاقی ممکن است منجر به مرگ زودرس شود - اسپوتنیک ایران
چاقی ممکن است منجر به مرگ زودرس شود

جوزف پنینگر مولف ارشد این پژوهش در دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا می گوید: خاموش کردن این ژن در آینده مبنایی برای درمان چاقی مفرط در انسان ها را به وجود می آورد.

در این تحقیق، محققان پروفایل ژنتیکی ۴۷ هزار و ۱۰۲ نفر ۲۰ تا ۴۴ ساله را بررسی کردند که از سال ۲۰۰۰ میلادی در کشور استونی زندگی می کرده اند.

در مرحله بعد این پژوهش، یافته ها با سوابق یک مخزن زیستی درباره سلامت، میزان فعالیت و دی ان ای افراد در کشورهای مختلف مقایسه می شود. البته تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود. این پژوهش در نشریه Cell منتشر شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала