تاکید رئیس جمهور ایران بر تغییرناپذیری اصل "قدس پایتخت فلسطین"

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در پیام خود به مناسبت روز جهانی قدس بر تغییرناپذیری اصل "قدس پایتخت فلسطین" تأکید کرد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، در پیام حسن روحانی گفته می شود: برگزاری مراسم حمایت از ملت مظلوم فلسطین، در آخرین جمعه هر ماه رمضان، سنتی طیبه بنام مبارک روز قدس است و نمادی از استقامت، وحدت و همدلی مسلمانان در دفاع از آرمان‌های اسلامی است.

در بخش دیگری از پیام رئیس جمهور ایران امده است:" در روز جهانی قدس امسال گرچه با توجه به شرایط فعلی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم، امکان برگزاری حضوری این مراسم در دفاع از حقوق مردم فلسطین مهیا نیست، اما آنچه که اهمیت دارد و به آرمان فلسطین و آزادی قدس عمق و معنا می‌بخشد و رعب و وحشت در دل غاصبان قبله اول مسلمانان می‌اندازد، حضور معنوی و صلابت اراده‌هایی است که دل در گرو آزادی قدس شریف داشته و هیچ تردیدی بر نصرت الهی در آزادی سرزمین‌های اشغالی ندارند".

توئیت وزیر خارجه ایران به زبان عربی به مناسبت روز جهانی قدس - اسپوتنیک ایران
توئیت وزیر خارجه ایران به زبان عربی به مناسبت روز جهانی قدس

روحانی در پایان پیام خود گفت:" اینجانب با گرامی‌داشت این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز، به این همگامی همدلانه درود می‌فرستم و وحدت و یکدلی آحاد مردم را در این روز مهم به ویژه در دوران حساس کنونی که استکبار جهانی با زنجیره‌ای از تحریم‌ها و تهدیدات غیرانسانی خود و به راه انداختن جنگ اقتصادی، قصد دلسرد کردن ملت و ایجاد مانع در راه تحقق آرمان‌های ملی و اسلامی ما را دارند، مسألت دارم و بار دیگر تاکید بر اصل تغییرناپذیر "قدس پایتخت فلسطین" می نمایم. بی تردید پیروزی نهایی از آن مجاهدان و صابران است".

روز جهانی قدس مناسبتی جهانی است که از یک سال پس از انقلاب ایران، در آخرین جمعهٔ ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود. در این روز، گروه‌هایی از مسلمانان در نقاط مختلف جهان حمایت خودشان را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала