بازداشت یک ایرانی در ترکیه به دلیلی جالب و غیر معمول

© Sputnik / Burcu Okutanبازداشت یک ایرانی در ترکیه به دلیلی جالب و غیر معمول
بازداشت یک ایرانی در ترکیه به دلیلی جالب و غیر معمول  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مرد ایرانی به جرم آویزان کردن حوله‌ای با طرح پرچم بریتانیا از یک ساختمان به جای پرچم ترکیه هنگام برگزاری یک جشن ملی توسط ترک ها بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه نواندیش ، مردم در ترکیه معمولاً در روزهای ملی پرچم این کشور را از پنجره‌ها آویزان می‌کنند. مقامات ترکیه گفته‌اند در روز برگزاری یک جشن ملی، مردی به جرم آویزان کردن حوله‌ای با طرح پرچم بریتانیا از یک ساختمان، بازداشت شد.همسایگان به مسئولان شکایت کرده‌ و گفته‌ بودند نمایش پرچم بریتانیا اقدامی برانگیزاننده است. مرد بازداشت‌شده ایرانی است و حوله‌ای از ساختمانی در شهر قیصریه واقع در مرکز ترکیه آویزان کرده بود. طبق اعلام دفتر فرماندار ناحیه، این مرد در دفاع از خود گفته داشته حوله نم‌دارش را خشک می‌کرده است. پلیس مرد دستگیرشده را در میان کف و هلهله‌ همسایه‌ها با خود برد.

پخش آهنگ ایتالیایی در ترکیه از بلندگوهای مساجد - اسپوتنیک ایران
پخش آهنگ ایتالیایی از بلندگوهای مساجد در ترکیه + ویدئو

 در روز ملی بزرگداشت آتاتورک، جوانان و ورزش که مردم ترکیه ۱۹ ماه مه آن را جشن می‌گیرند خبر نصب پرچم بریتانیا را به مقامات دادند. این روز یادبود آغاز جنگ استقلال ترکیه در سال ۱۹۱۹ علیه نیروهای خارجی در این کشور ازجمله بریتانیایی‌ها پس از جنگ جهانی اول بوده است. برای بزرگداشت این روز در سراسر کشور جشن‌هایی برگزار می‌کنند، ازجمله مراسم‌ دولتی، اجرای سرود ملی و آویزان کردن پرچم ترکیه از پنجره‌ها و ایوان خانه‌ها.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала