روسیه پیشبرد طرح امریکایی"معامله قرن" را غیر ممکن می داند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه پیشبرد طرح امریکایی"معامله قرن" را غیر ممکن می داند
روسیه پیشبرد طرح امریکاییمعامله قرن را غیر ممکن می داند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور و معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی اعلام مرد مسكو پیشبرد طرح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" برای حل و فصل اوضاع خاورمیانه را غیرممكن می داند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف گفتگوی اخیر خود با آوی برکویتس، نماینده ویژه کاخ سفید  را به این شکل مورد تفسیر قرار داد.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت:"او به من زنگ زد و شروع به استدلال كرد كه لازم است معامله قرنبه پیش برده شود. من به او گفتم كه این غیرممكن است چون  شما از موضع فلسطینی ها و موضع همه اعراب و اتحادیه عرب به خوبی با خبر هستید. باید نشست گروه چهارجانبه خاور میانه را تشکیل داده و دیدکه چگونه می توان از حالت فعلی خارج شد."

واکنش پمپئو به خروج فلسطین از توافقنامه‌ با آمریکا و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
واکنش پمپئو به خروج فلسطین از توافقنامه‌ با آمریکا و اسرائیل

وی همچنین گزارش منتشره در نشریه  Axios در اینباره اظهارنظر کرد كه وی در گفتگو با نماینده ویژه کاخ سفید گفته است كه اجلاس نمایندگان ایالات متحده و فلسطین در ژنو برگزار شود.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه 28 ژانویه همراه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در کاخ سفید از طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن" رونمایی و اعلام کرد که طبق آن اورشلیم پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می‌ماند.طبق این طرح فلسطین یک کشور غیر نظامی خواهد بود که از کنترل مرزها و حریم هوایی خود محروم می باشد.  پایتخت پیشنهادی فلسطین روستای بودیس، واقع در حومه اورشلیم شرقی اعلام شده است. در پی رونمایی از این طرح، تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با آن اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала