بورل تهدیدهای ایران علیه اسرائیل را محکوم کرد

© AP Photo / Virginia Mayo جوزپ بورل
 جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به توییت علی خامه‌ای خطاب به اسرائیل واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار توییتی در صفحه کاربری خود نسبت به توییت علی خامه‌ای خطاب به اسرائیل واکنش نشان داد و تهدیدهای ایران نسبت به اسرائیل را محکوم کرد.

جوزپ بورل در توییت منتشره در حساب کاربری خود نوشت:«من به سخت‌ترین وجه فراخوان علی خامنه‌ای به مبارزه با اسرائیل را محکوم می‌کنم.این تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است. امنیت اسرائیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اتحادیه اروپا در کنار اسرائیل ایستاده است».

​پیشتر علی خامنه‌ای در حساب کاربری خود در توییتر نوشته بود: «محو دولت اسرائیل به معنای محو یهودیان نیست. ما با مردم یهود کاری نداریم. «محو اسرائیل» یعنی مردم مسلمان، مسیحی و یهودی فلسطین، خودشان دولتشان را انتخاب بکنند و بیگانه‌ها و اوباشی مثل {بنیامین} نتانیاهو را بیرون کنند. محو اسرائیل یعنی این، و این اتفاق خواهد افتاد».

​چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل سفارت مجازی ایران در فلسطین موافقت کردند.

کلیه دستگاه‌های کشور به موجب این قانون، مکلفند در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و نقش مخرب این رژیم نامشروع در برهم زدن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر اعم از جنگ‌افروزی، اقدامات تروریستی، جنگ الکترونیک،  استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان، محاصره انسانی، شهرک سازی، آواره کردن مردم فلسطین، تلاش برای انضمام بخش‌های دیگری از سرزمین فلسطین، ادامه اشغال سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از سوریه (جولان)، لبنان و دیگر سرزمین‌های اشغالی مقابله نمایند.

آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
فرمان آیت الله خامنه ای: جزایر ایران در خلیج فارس مسکونی شوند

همچنین متن ماده (2) نیز به شرح زیر است: « در اجرای تبصره ماده (1) قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19/2/1369 با اصلاحات و الحاقات بعدی وزارت امور خارجه موظف است ظرف مدت شش‌ماه پس از تصویب این قانون، مقدمات لازم برای تشکیل «سفارت یا کنسولگری مجازی جمهوری اسلامی ایران» را فراهم و نتیجه را برای تصویب، تقدیم هیئت وزیران کند. وزارت امور خارجه مکلف است اقدامات لازم در رایزنی با سایر کشورها به‌عمل آورد».

فلسطینی ها در چارچوب روند حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری با اسرائیل که اجرایی شدن آن در حال حاضر متوقف شده است خواستار آن هستند که مرزهای آینده بین دو کشور مستقل به خط مرزی موجود تا قبل از جنگ شش روزه سال 1967 برگردد و زمین ها مبادله شوند. آنها امیدوارند کشور خود را در ساحل غربی رود اردن و نوار غزه ایجاد کنند و اورشلیم شرقی  پایتخت کشور آنها بشود. اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای سال 1967 خودداری می ورزد و اورشلیم را پایتخت خود اعلام می کند که هرگز از خاک آن کشور جدا نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала