کاهش ۴۰ درصدی موارد ازدواج در ایران

© Fotobank.ru/Getty Images / Chung Sung-Junکاهش ۴۰ درصدی موارد ازدواج در ایران
کاهش ۴۰ درصدی موارد ازدواج در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد موارد ازدواج در ایران از سال ۸۹ تاکنون ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حامد برکاتی، مدیر کل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در خصوص کاهش تعداد موارد ازدواج در این کشور اظهار داشت: میزان ازدواج ها در سال ۸۹، حدود ۸۹۰ هزار بود. که در سال ۱۳۹۸ کمتر از ۵۵۰ هزار مورد شد و ۴۰ درصد کاهش یافت. از سال ۸۹ به طور متوسط هر سال ۶درصد از میزان ازدواج در کشور کم شده است.

وام ازدواج در ایران افزایش یافت - اسپوتنیک ایران
وام ازدواج در ایران افزایش یافت

برکاتی تصریح کرد: یک علت آن کاهش موالید از دهه ۶۰ به بعد و کاهش افرادی است که به سن ازدواج می رسند اما علت اصلی این مساله نیست، سال ۹۲ حدود ۱۳ میلیون جوان در سن ازدواج داشتیم که اکنون به ۱۰ میلیون نفر رسیده است. همزمان تمایل به فرزندآوری کمتر هم در کشور داریم.

وی بیان داشت: در مورد کاهش میزان ازدواج و کاهش فرزندآوری جوانان مقصر نیستند، حمایت های دولتی باید بیشتر و کاملتر بشود. در هر صورت از سال ۸۹ سالانه ۶ درصد از سال ۹۷ هر سال ۸ درصد از میزان ازدواج در کشور کم شده است.

مدیر کل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت ایران گفت: رشد جمعیت کشور اوایل انقلاب حدود ۲.۵ درصد بود اما اکنون در سال ۹۹ برای اولین بار به زیر یک درصد رسیده است. در سالهای اول پس از انقلاب در سالهای اول با افزایش نسبی جمعیت مواجه شدیم، بعد با روند با ثبات مواجه شدیم و امروز با روند رو به کاهش موالید مواجه هستیم.

برکاتی افزود: اوایل انقلاب سالانه ۲.۵ درصد جمعیت کشور افزایش پیدا می کرد. در دهه ۷۰ ناگهان ، رشد جمعیت به حدود ۱.۵ رسید. در ورود به دهه ۸۰ باز هم کم شد و امسال در سال ۱۳۹۹ رشد جمعیت کشور برای اولین بار به کمتر از یک درصد رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала