اطلاعات جدیدترین موشک ژاپنی توسط هکرها به سرقت رفته است

© REUTERS / KCNAاطلاعات جدیدترین موشک ژاپنی توسط هکرها به سرقت رفته است
اطلاعات جدیدترین موشک ژاپنی توسط هکرها به سرقت رفته است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اطلاعات مربوط به جدیدترین نوع تسلیحات موشکي سرعت بالا در ژاپن می تواند در طی حمله هکرها به شرکت میتسوبیشی به سرقت رفته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آساهی روز چهارشنبه گزارش داد: اطلاعات مربوط به جدیدترین نوع تسلیحات موشکي سرعت بالا در ژاپن می تواند در طی حمله گسترده هکرها به شرکت ژاپنی میتسوبیشی به سرقت رفته باشد.

شلیک موشک های بالستیک کره شمالی به سوی ژاپن - اسپوتنیک ایران
شلیک موشک های بالستیک کره شمالی به سوی ژاپن

این نشریه اشاره می کند، این اولین بار است که در مورد نشت اطلاعات در مورد یک راکت صحبت می کنیم. وزارت دفاع در حال بررسی این حادثه است.

براساس اطلاعات منابع دولتی به نقل از آساهی، هکرها به داده های مربوط به الزامات عملکرد موشک ارسال شده به داوطلبان دست يافتند. میتسوبیشی مناقصه را از دست داد و شرکت دیگری این سفارش را دریافت کرد. مشخصات فوق یک راز دولتی نیست، اما حاوی اطلاعات مهمی مانند محدوده پرواز، پایداری حرارتی و رانش این موشک است. این خصوصیات را می توان در طی فرایند توسعه تغییر داد.

پس از یک حمله سایبری در ژانویه سال جاری ، میتسوبیشی اعلام کرد که این نشت اطلاعاتی هکری، 8 هزار داده شخصی افراد متقاضی کار در شرکت، اطلاعات داخلی و تجاری شرکت ها و اطلاعات مربوط به شرکای شرکت را تحت تأثیر قرار داده است ، اما بر "حساس" بودن اطلاعات تأثیر نمی گذارد. سپس در ماه فوریه، اصلاحیه ای اعلام شد که در آن داده های وزارت دفاع ممکن است به دست هکرها بیفتد، اما محتوای آنها فاش نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала