همکاری آمریکایی‌ها با داعش در سوریه

© AFP 2023 / Michal Cizek پایگاه التنف سوریه
 پایگاه التنف سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک شبه‌نظامی فراری تعریف کرد که نظامیان آمریکایی در پایگاه التنف سوریه همکاری فعالی با سازمان تروریستی داعش دارند.

به گزارش اسپوتنیک، ابو حمزه فرمانده گروه شبه‌نظامیان که از التنف سوریه فرار کرده و به نیروهای دولتی سوریه پیوسته است تعریف کرد که نظامیان آمریکایی در پایگاه التنف سوریه همکاری فعالی با سازمان تروریستی داعش (سازمان ممنوعه در روسیه) دارند.

پیشتر، گروه شبه‌نظامیان که دوره آموزشی را در پایگاه نظامی آمریکا در التنف می گذراند به نیروهای دولتی سوریه پیوست. اطلاع داده شد که این افراد برای انجام خرابکاری در تأسیسات نفت و گاز، حمل و نقل و انجام عملیات تروریستی در اراضی تحت کنترل دمشق آموزش می دیدند.

تروریست های النصره همچنان به گلوله باران شهرک های سوریه ادامه می دهند - اسپوتنیک ایران
تروریست های النصره همچنان به گلوله باران شهرک های سوریه ادامه می دهند

ابو حمزه گفت:«آمریکایی ها تصور می کنند که اینجا سرزمین آنهاست. آنها مثل پادشاه رفتار می‌کنند. کاپیتان مایک و بقیه همه یکجور هستند. آنها با داعشی ها همکاری و کار می کنند. آنها داعشی ها را آموزش می دهند و آزاد می گذارند».

کاپیتان مایک که ابو حمزه از او نام برد، مربی او بود. به گفته حمزه، مربی هیچ چیز نمی داند و اینکه مقامات آمریکایی چطور از شبه‌نظامیان سوریه به نفع خود استفاده می‌کنند بی خبر است. آنها فقط کار با اسلحه و آموزش آن را بلد هستند. به ابو حمزه کار با مسلسل کالیبر 40 و 50 آموخته شد.

پایگاه آمریکایی در التنف سوریه در مرز با اردن  واقع است. در 55 کیلومتری این پایگاه که تحت کنترل آمریکاست، اردوگاه پناهجویان قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала