ساخت داروی کووید-19 توسط دانشمندان چینی

© Sputnik / Evgeniy Samarin /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت داروی کووید-19 توسط دانشمندان چینی
ساخت داروی کووید-19 توسط دانشمندان چینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر مرکز نوآوری ‌های برجسته در ژنومیک دانشگاه پکن، از ساخت دارویی که می‌تواند کرونا را ازبین ببرد سخن به میان آورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس پرس، دانشمندان در لابراتوار چین درحال ساخت داروی جدیدی هستند که به گفته آنها این دارو می‌ تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.

 کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران به ۱۲۴۶۰۳ نفر رسید

به گفته دانشمندان چینی، این دارو نه تنها زمان بهبودی را کوتاه می ‌کند بلکه ایمنی بدن در کوتاه مدت را نیز فراهم خواهد کرد.

سانی شی مدیر مرکز نوآوری‌ های برجسته در ژنومیک دانشگاه پکن اعلام داشت: در این دارو از آنتی بادی های خنثی استفاده می شود، که تیم وی خون 60 بیمار بهبود یافته را نمونه گرفته است. به گفته وی، اکنون این دارو در مرحله آزمایش حیوانات با موفقیت استفاده می شود.
سانی افزود: وقتی ما آنتی بادی ‌های خنثی کننده را به موش های آلوده تزریق کردیم، پس از پنج روز ویروس 2.5 هزار برابر کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشات بالینی این دارو در استرالیا و سایر کشورها انجام می شود و باید امسال برای استفاده آماده گردد.

این دانشمند چینی در ادامه گفت: ما امیدواریم که این آنتی بادی های خنثی کننده بتوانند به یک داروی تخصصی تبدیل شوند که ویروس همه ‌گیر کرونا را متوقف کنند. پیش از این محققان اثربخشی داروی اینترفرون را در 77 بیمار مبتلا به کووید-19 در ووهان چین بررسی کردند، به گفته محققان هیچکدام از این بیماران نیاز به مراقبت‌های شدید یا دستگاه‌های تنفس مصنوعی نداشتند.

محققان اظهار داشتند، که درمان با اینترفرون می‌تواند ترشحات ویروسی از دستگاه تنفسی فوقانی و همچنین میزان عوامل التهابی در خون بیمارانی با علائم شدید کووید-19 را کاهش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала