ایران در واردات تجهیزات مقابله با کرونا خودکفا شد

© Photo / IRNAایران در واردات تجهیزات مقابله با کرونا خودکفا شد
ایران در واردات تجهیزات مقابله با کرونا خودکفا شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون علمی روحانی: اکنون تمامی تجهیزات و ادوات بیمارستانی، اتاق ‌های icu و دیگر بخش‌ ها با تلاش شرکت‌ های دانش ‌بنیان ایرانی تولید می‌ شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی فن آوری رئیس‎ جمهوری ایران اذعان داشت: اکنون ایران برای مقابله با ویروس کرونا دیگر به واردات تجهیزات خارجی نیازمند نیست و تمام نیاز کشور در داخل تأمین می‌ گردد.

اسرائیل خود را برای حمله سایبری ایران آماده می کند - اسپوتنیک ایران
اسرائیل خود را برای حمله سایبری ایران آماده می کند

معاون علمی روحانی ادامه داد: به جز موارد اندکی که در روزهای نخست شیوع کرونا مورد نیاز ایران بود، ایران عملاً هیچ تجهیزی در راستای مقابله با کرونا وارد نمی‌ کند و اکنون تمام تجهیزات بیمارستانی، اتاق ‌های icu و دیگر بخش‌ ها با تلاش شرکت‌ های دانش ‌بنیان ایرانی تولید می‌ شوند.

وی از صادرات کیت‌های تشخیصی توسط شرکت‌های دانش ‌بنیان خبر داد و گفت: کیت‌های تولیدی در ایران علاوه بر تأمین نیاز کشور، بخشی از آن صادر می‌شود و اکنون 8 شرکت دانش‌ بنیان توانسته‌ اند تأییدیه‌ های لازم برای صادرات کیت‌های تشخیصی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اکوسیستم شرکت‌های دانش ‌بنیان در این دوران جواب داده است، افزود: اکنون پروژه‌های قابل ‌توجهی از سوی این شرکت‌ها در حوزه دارو، واکسن  و تجهیزات درمانی در حال اجرا است.

ستاری از تولید انبوه کیت‌های تشخیصی مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و افزود: این شرکت‌ها در تولید ماسک، لوازم محافظت کادر درمانی، پرستاری و دیگر متصدیان عرصه مقابله با کرونا نقش تأثیرگذاری داشته‌ اند و فعالیت این شرکت‌ها در این حوزه به‌ خوبی جواب داده و در آینده در حوزه‌ های تولید دارو و دیگر بخش‌های مقابله با کرونا توسط این شرکت‌ ها اجرا می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، با اشاره به تولید کیت‌های تشخیصی سلولزی گفت: در تولید کیت تشخیصی سلولزی ظرفیت تولید یک‌میلیون عدد در روز در کشور وجود دارد و در تولید کیت تشخیصی PCR نیز ماهانه 1.5 میلیون ظرفیت  تولید فراهم است که ضمن تأمین نیازهای وزارت بهداشت بخشی از آن صادر می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала