ارزیابی سطح بالای آمادگی رزمی سوخو-34 توسط رسانه‌های چین

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر بمب‌افکن روسی «سوخو-34»
بمب‌افکن روسی «سوخو-34»  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برتری بمب‌افکن روسی «سوخو-34» از دیگر جنگنده‌ها با سطح بالای آمادگی رزمی آن مرتبط است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «هوانکیو شیبائو» چین، برتری بمب‌افکن روسی «سوخو-34» از دیگر جنگنده‌ها با سطح بالای آمادگی رزمی آن مرتبط است.

نویندگان مقاله به مانوردهی عالی، سرعت بالا و زرادخانه قدرتمند برای نابدوی اهداف زمینی و دریایی بمب افکن روسی اشاره کرده‌اند که از خصوصیات رزمی هواپیمای روسی برای حمله به اهداف زمینی است.

هواپیمای تهاجمی جنگنده بمب افکن دو سرنشینه و دوموتوره جت توربوفن ساخت شرکت هوانوردی سوخو در روسیه است که بر اساس طرح بدنه پروازی جنگنده سوخو-۲۷ طراحی شده‌است. قیمت هر فروند از این جنگنده-بمب‌افکن حدود ۳۶ میلیون دلار اعلام شده ‌است. نمایش خوبی که سوخو-۳۴ در سوریه داشته سبب آن شده که دارای بیش از ده‌ها ثبت سفارش از کشورهای مختلف دنیا برای خرید باشد.

جنگنده سو -34 روسیه - اسپوتنیک ایران
سوختگیری جنگنده‌های سوخوی در آسمان + ویدئو

سوخو-۳۴ قادر به حمل چهارده تن انواع موشک و بمب است. این جنگنده به یک کابین زرهپوش و پادکارهای پیشرفته مجهز شده و قادر است ضربات ترکش‌های موشک و برخورد مستقیم سلاح‌های کالیبر پائین را تحمل کند. شعاع عملیاتی سوخو-۳۴ با استفاده از تانکرهای سوخت اضافی ۱۵۰۰ کیلومتر است که با سوخت‌گیری هوایی می‌توان آن را ارتقاء داد.

وزن برخاست این هواپیما ۴۵٫۱ تن است و از یک سیستم هدف‌گیری دیجیتال بهره می‌برد که ضریب خطای شلیک آن در هرنوع شرایط جوی را به حداکثر چند متر رسانده‌است. حداکثر سرعت سوخو-۳۴ حدود ۲٫۸ ماخ است و نیروی محرکه خود را از دو موتور توربوفن ساتورن AL-31FM1 می‌گیرد. این موتورها برای هزار ساعت پرواز قبل از انجام تعمیر طراحی شده‌اند. کابین جادار و زرهپوش خلبان با یک قفس فولادی به ضخامت ۱۷ میلی‌متر در مقابل ترکش‌ها و گلوله‌ها محافظت می‌شود.

جنگنده- بمب‌افکن سوخو-34 از نظر امکانات رزمی خود به نسل هواپیماهای +4 تعلق دارد. این هواپیما با دقت زیاد اهداف زمینی و هوایی را نابود می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала