آمریکا، شرکت چینی را به اتهام همکاری با ایران تحریم کرد

© Sputnik / Igor Mikhalevآمریکا، شرکت چینی را به اتهام همکاری با ایران تحریم کرد
آمریکا، شرکت چینی را به اتهام همکاری با ایران تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت "شانگهای سنت لاجیستیکس" که در چین مستقر است را به بهانه ارتباط با شرکت هوایی ماهان در لیست تحریم های خود قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شرکت مستقر در چین را به بهانه ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم‌ها قرار داد و گفت: شرکت "شانگهای سنت لاجیستیکس" به دلیل فعالیت به عنوان نماینده فروش شرکت ماهان‌ایر در فهرست تحریم‌ها قرار داده می شود.

خزانه‌داری آمریکا گفته از سال 2018 این هفتمین نماینده فروش شرکت ماهان‌ایر است که توسط آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

آمریکا شرکت هوایی ایرانی را متهم به انتقال طلای ونزوئلا کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا شرکت هوایی ایرانی را متهم به انتقال طلای ونزوئلا کرد

دولت آمریکا در راستای سیاست فشار علیه ایران شرکت ماهان‌ایر را به دلیل آنچه به ادعای این کشور ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. همچنین شرکت هواپیمایی ماهان را به انتقال نیرو به سوریه متهم و کشورهای اروپایی را هم برای تحریم آن تحت فشار قرار می‌دهد. در ماه‌های گذشته اسپانیا و ایتالیا دو کشوری بوده‌اند که به دلیل فشارهای آمریکا گفته‌اند پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان را لغو می‌کنند.

استیون منوچین، وزیر امور خزانه‌داری آمریکا گفت: "ما برای هدف قرار دادن شرکت‌هایی که به ارتباط تجاری با ماهان‌ایر ادامه می‌دهند تردید نخواهیم کرد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала