صادرات لباس‌های مخصوص کادر درمان از ایران

© Sputnik / Press Service of the Moscow Department of Health /  مراجعه به بانک تصاویر صادرات لباس‌های مخصوص کادر درمان از ایران
صادرات لباس‌های مخصوص کادر درمان از ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان غذا و دارو: ایران از وابستگی کشور به واردات لباس های مخصوص کادر درمان رها شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «مهر»، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد در ابتدای شیوع کرونا در کشور با مشکلات متعددی در تامین اقلام و لوازم حفاظتی کادر درمان کشور مواجه بودیم.

وی در ادامه افزود:« ظرفیت تولید لباس‌های ایزوله با پارچه وارداتی قبل از بحران کرونا ۲ تا ۵ هزار دست بود که با شیوع بیماری، نیاز کشور به ۱۰۰ هزار دست در روز رسید.

راهنمای نحوه‌ نگهداری و نظافت لباس‌هایی که خارج از منزل می‌پوشیم - اسپوتنیک ایران
راهنمای نحوه‌ نگهداری و نظافت لباس‌هایی که خارج از منزل می‌پوشیم

در آن برهه از زمان برای محافظت از پرسنل حتماً باید این لباس‌ها تامین می‌شد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری بسیج اصناف، سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، صنایع پتروشیمی، صنایع نساجی، توانستیم علاوه بر خودکفایی در تولید پارچه، لباس‌های جدیدی را در هفت ورژن طراحی کنیم که از بیرون کاملاً نفوذ ناپذیر و از درون قابلیت تنفس داشت.

کشوری که در حوزه تامین لباس‌های ایزوله ۱۰۰ درصد وابسته بود در عرض کمتر از دو ماه توانست علاوه بر تامین نیاز داخل به فکر صادرات باشد. تحقق این مهم کار بزرگی است که با فعالیت تیمی منسجم صورت گرفت و حاصل این شد که توانستیم لباس‌های مورد نیاز کادر درمان را در عالی‌ترین سطح کیفیت تولید کنیم.

لباس‌های ایزوله تولید داخل یک پنجم قیمت نمونه‌های خارجی را دارند. به این ترتیب با خودکفایی در تولید لباس مورد نیاز کادر درمان، در مبارزه با کرونا حماسه آفریده شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала