در ایران 2294 مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید

© Photo / IRNAدر ایران 2294 مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید
در ایران 2294 مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، در شبانه روز گذشته 2294 مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسیده و شمار کل مبتلایان از 122 هزار نفر گذشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در روز دوشنبه آخرین داده‌های مربوط به کرونا‌ویروس در ایران را اعلام کرد.

بر این اساس، از دیروز تا امروز 29 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 294 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در ایران شناسایی شده اند.

وی گفت: " از بین مبتلایان جدید، 534 مورد بستری و یک هزار و 760 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند."

به گفته سخنگوی دولت ایران، مناطق سفید این کشور افزایش پیدا کرده  - اسپوتنیک ایران
به گفته سخنگوی دولت ایران، مناطق سفید این کشور افزایش پیدا کرده

به این ترتیب مجموع افراد مبتلا به کرونا‌ویروس در ایران تا امروز به 122 هزار و 492 نفر رسیده است.

سخنگوی دولت ایران افزود: " متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 69 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 57 نفر رسید."

وی ادامه داد: " خوشبختانه تا کنون 95 هزار و 661 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند."

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:  " کماکان استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد و حدود 25 درصد (یک چهارم) موارد تشخیص‌های جدید این بیماری چه در بخش سرپایی و چه در بخش بستری را به خود اختصاص می‌دهد و باید منتظر بمانیم تا در روزهای آتی آثار محدودیت‌ها و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی که در روزهای اخیر در این استان اعمال شده را مشاهده کنیم. "

وی همچنین گفت: " در استان‌های لرستان، خراسان شمالی، کرمان بویژه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان بویژه جنوب این استان و همچنین استان کرمانشاه وضعیت را به صورت هشدار قلمداد می‌کنیم. بنابراین در این استان ها و همچنین سراسر کشور، رعایت بیشتر نکات بهداشت فردی و عمومی و مراعات فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات غیر ضرور در دستور کار است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала