به گفته سخنگوی دولت ایران، مناطق سفید این کشور افزایش پیدا کرده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / به گفته سخنگوی دولت ایران، مناطق سفید این کشور افزایش پیدا کرده
به گفته سخنگوی دولت ایران، مناطق سفید این کشور افزایش پیدا کرده  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران: در زمینه روند بهبودی و درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از کشور چین و سوئیس در رتبه سوم جهانی قرار داریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در روز دوشنبه در نشست خبری اعلام کرد: " مناطق سفید ما به 280 شهرستان افزایش پیدا کرده است و روند بهبودی و در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از کشور چین و سوئیس در رتبه سوم جهانی قرار داریم. میانگین بهبودی ما بسیار  خوب است  به طوری که تقریبا 94 درصد افرادی که مراجعه کردند، بهبود یافته اند در حالی که میانگین جهانی آن 84 درصد است. "

معرفی داروی موثر بر درمان کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
معرفی داروی موثر بر درمان کرونا در ایران

وی افزود : " در جلسات گذشته ستاد ملی کرونا به ایجاد شرایط مناسب برگزاری مراسم احیا به طور جمعی و با رعایت پروتکل‌ها اصرار کردند و این موضوع یکی از دغدغه های جدی رئیس جمهور و همه اعضای ستاد کرونا بود."

سخنگوی دولت ایران همچنین خاطرنشان کرد : " یکی از نگرانی‌هایی که وجود داشت عدم رعایت پروتکل‌ها و رعایت نکردن برخی از متولیان یا برخی از گزارشات بود که اقداماتی با تجمع‌های زیاد بدون هماهنگی صورت گرفته است که با  ورود رهبر معظم انقلاب و  رهنمود ایشان با صراحتی که فرمودند من تابع نظرات کارشناسی ستاد ملی هستم این اطمینان خاطر ایجاد شد و مردم مومن بیش از سایرین مسایل بهداشتی را مراعات کردند.  نگرانی‌های کم هم برطرف شد."

علی ربیعی با اشاره به موفقیت حاصل شده در کنترل همه‌گیری گفت: " گزارش‌ها در ستاد ملی نشان می داد که از مرحله مدیریت و از مرحله کنترل بیماری عبور کردیم و امروز کادر وزارت بهداشت و درمان و تمام دستگاه های همراه وارد فاز مهار بیماری شده اند. فاز مهار بیماری به طور قطع نیازمند تداوم همکاری بالای ۸۳ درصدی که تا امروز داشتیم، با پروتکل‌های بهداشتی است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала