ناوهای آمریکایی برای مقابله با تبادل نفت ایران اعزام شدند

© Mass Communication Specialist 3rd Class Adam K. Thomasناوهای آمریکایی برای مقابله با تبادل نفت ایران اعزام شدند
ناوهای آمریکایی برای مقابله با تبادل نفت ایران اعزام شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناوهای جنگی آمریکا برای مقابله با تبادل نفت بین ایران و ونزوئلا به دریای کارائیب اعزام شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه شرق، در ادامه چالش‌های ایران و آمریکا، ایالات متحده برای افزایش فشار بر تهران و کاراکاس و جلوگیری از فروش نفت ایران به ونزوئلا، چند ناو جنگی به دریای کارائیب اعزام کرد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، اسامی چهار ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا که به همراه هواپیمای «پی 8 پوسایدون» از اسکادران VP-26 به منطقه کارائیب اعزام شده‌اند، مشخص شده است.

ایران، آمریکا را از دخالت در تحویل سوخت به ونزوئلا برحذر داشت - اسپوتنیک ایران
ایران، آمریکا را از دخالت در تحویل سوخت به ونزوئلا برحذر داشت

طبق این گزارش، کشتی جنگی یواس‌اس دیترویت (LCS-7) ، کشتی جنگی یواس‌اس لاسن (DDG-82)، کشتی جنگی یواس‌اس پربل   (DDG-88)  و کشتی جنگی یواس‌اس فاراگات  (DDG-99) برای مقابله احتمالی با نفتکش‌های ایرانی که ممکن است به سمت ونزوئلا در حال حرکت باشند، اعزام شده‌اند. ایران و ونزوئلا تحت تحریم‌های یک‌جانبه از سوی ایالات متحده قرار دارند.

شایان گفتن است که تا این لحظه، مقامات وزارت خارجه، شرکت ملی نفتکش و سازمان بنادر ایران دراین‌باره اظهار نظر نکرده‌اند، این در حالی است که مقامات ایران پیش‌تر درباره ادعاهای مشابه مقامات آمریکا واکنش نشان داده و ضمن بی‌اساس‌خواندن آنها خاطرنشان کرده بودند کشور دیگری نمی‌تواند در روابط ایران و ونزوئلا دخالت کند. اواخر هفته گذشته، یک مقام آمریکایی با ادعای اینکه ایران به ونزوئلا بنزین ارسال کرده، گفت که واشنگتن با استناد به این مسئله به دنبال اقدام جدید علیه تهران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала