درخواست حداد عادل از روحانی جهت کاربرد لغات فارسی در حوزه سلامت + عکس

درخواست حداد عادل از روحانی جهت کاربرد لغات فارسی در حوزه سلامت + عکس
درخواست حداد عادل از روحانی جهت کاربرد لغات فارسی در حوزه سلامت + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نامه‌ای به رئیس‌ جمهور ایران، بر کاربرد معادل فارسی لغات بیگانه در حوزه سلامت تأکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران بر کاربرد معادل فارسی لغات بیگانه در حوزه سلامت تأکید کرد.

در این نامه که رونوشت آن به سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ارسال شده آمده است:

جناب حجت‌ الاسلام ‌و المسلمین روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، در دو ماه اخیر که کشور ما، مثل همه کشورهای جهان، گرفتار بیماری ناشی از ویروس کرونا شده اهتمام جنابعالی و مدیران ارشد و مسئولان امر سلامت در کشور به مقابله با این بیماری البته درخور تقدیر و تشکر است، لکن فراوانی و تنوع برنامه‌های رسانه‌ای در باب کرونا سبب شده که بسیاری از اصطلاحات و لغات تخصصی که معادل فارسی هم دارند به همان صورت فرنگی به کار گرفته شود که ممکن است در آینده به همین صورت در زبان فارسی رواج یابد و مهم‌تر از آن، جوازی برای استفاده از سایر لغات اصطلاحات خارجی محسوب شود. به پیوست، فهرستی از این لغات و اصطلاحات همراه با معادل فارسی آن‌ها تقدیم می‌شود تا با دستور جنابعالی به‌جای لغات بیگانه در بیانات مسئولان و رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала