جهانپور: شمار مبتلایان به کرونا در ایران از 120 هزار نفر عبور کرد

© Photo / IRNAجهانپور: شمار مبتلایان به کرونا در ایران از 120 هزار نفر عبور کرد
جهانپور: شمار مبتلایان به کرونا در ایران از 120 هزار نفر عبور کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران وضعیت شیوع کرونا در خوزستان را همچنان قرمز اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز 28 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و 806 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و از بین مبتلایان جدید، 340 مورد بستری و 1466 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید19 در کشور به 120 هزار و 198 نفر رسید.

روسیه سه محموله پارچه برای تولید ماسک به ایران ارسال کرد - اسپوتنیک ایران
روسیه سه محموله پارچه برای تولید ماسک به ایران ارسال کرد

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 51 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 6 هزار و 988 نفر رسید. خوشبختانه تا کنون 94 هزار و 464 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. 2705 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون 686 هزار و 935 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: درباره استان خوزستان به دنبال اقدامات انجام شده در روزهای گذشته و مراعات فاصله گذاری اجتماعی، به نظر می آید ظرف روزهای آتی وضعیت بهتری خواهیم داشت، اما همچنان این استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت هشدار در لرستان افزود: همچنین در درجه اول درباره استان لرستان و در درجات بعدی برای استانهای کرمانشاه و سیستان و بلوچستان نیز هشدار می دهیم و ممکن است در روزهای آتی شرایط متفاوتی داشته باشند. استان های دیگر کشور تقریبا وضعیت باثباتی دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала