ایران، آمریکا را از دخالت در تحویل سوخت به ونزوئلا برحذر داشت

© Sputnik / Alexander Vilfایران، آمریکا را از دخالت در تحویل سوخت به ونزوئلا برحذر داشت
ایران، آمریکا را از دخالت در تحویل سوخت به ونزوئلا برحذر داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکایی ها در رابطه با عواقبی به ایران هشدار دادند که اگر آمریکا مانند «دزدان دریایی» در رابطه با صادرات سوخت عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « رویترز»، خبرگزاری ایرانی «نور» نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آمریکا را از هرگونه دخالتی در تحویل سوخت به ونزوئلا برحذر داشت.

مطابق با خبر منتشره، آمریکایی ها به نوبه خود در رابطه با عواقبی به ایران هشدار دادند که اگر آمریکا در رابطه با نفتکش‌های حامل سوخت برای ونزوئلا مانند «دزدان دریایی» عمل کند.

 آمریکا  - اسپوتنیک ایران
صادرات نفت ایران به ونزوئلا و پاسخ آمریکا

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران چندی پیش اعلام نمود:«ایران و ونزئولا دو کشور و دولت مستقل هستند. ما به علاوه همه دنیا با ونزوئلا نیز مبادلات تجاری داریم. ایران کالا‌هایی به ونزوئلا می‌دهد و اجناسی هم می‌گیرد، این موضوع در دنیا به کسی ارتباط ندارد.

ما و ونزوئلا دو دولت مستقل هستیم و تبادل کالا‌های مختلف داریم و دست روی دست نمی‌گذاریم و نفت خود را می‌فروشیم».

کارمندان عالیرتبه کاخ سفید اعلام کردند که آمریکا در حال بررسی اقداماتی است که در رابطه با تحویل  سوخت ایران به ونزوئلا ممکن است اجرایی شوند. گزینه های این اقدامات به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد خواهند شد.

در حال حاضر ونزوئلا با بحران سوخت روبروست. مدتی قبل اعلام شد که 5 نفتکش حامل سوخت از ایران راهی ونزوئلا شده‌اند. این اولین مورد صادرات سوخت در چنین مقیاس بزرگی در تاریخ معاصر به یک کشور آمریکای جنوبی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала