ارزیابی مرگ و میر جهانی ناشی از COVID-19

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی مرگ و میر جهانی ناشی از COVID-19
ارزیابی مرگ و میر جهانی ناشی از COVID-19 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی میزان مرگ و میر ناشی از COVID-19 را ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه گفت: " برای ارزیابی نهایی میزان مرگ و میر ناشی از COVID-19، باید منتظر مطالعات بیشتر در مورد مرگ و میر در مقیاس جهانی بود."

وی افزود: "به طور کلی، تخمین میزان مرگ و میر برای بسیاری از بیماریها کار دشواری است. به عنوان مثال، سازمان بهداشت جهانی از مدل سازی استفاده می کند تا در سراسر جهان تعداد مرگ های اضافی را که به آنفولانزا گزارش می شود گزارش‌دهد. مسئله این است که همه کسانی که بر اثر آنفولانزا فوت می‌کنند تست کروناویروس را انجام نداده اند."

واکنش روسیه به اظهاراتی در خصوص غیرواقعی بودن آمار کرونا در این کشور  - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به اظهاراتی در خصوص غیرواقعی بودن آمار کرونا در این کشور

 بنابراین، سازمان بهداشت جهانی در مورد مطلب نشریه بلومبرگ که نوشته بود، گفته می شود در روسیه كشته های COVID-19 را اشتباه اعلام می کند واکنش نشان داد.

 در ابتدا، این مقاله با عنوان "کارشناسان می خواهند بدانند که چرا کروناویروس روسها را بیشتر نکشت" منتشر شد. پس از آن، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخارووا در فیس بوک نوشت که چنین نشریاتی نشان می دهد که یک کارزار اطلاعاتی در غرب علیه مسکو در حال انجام است.

وی به عنوان مثال سخنان دبیرکل ناتو، جنس استولتنبرگ، که گفته بود روسیه و چین در تلاش هستند با استفاده از همه‌گیری کرونا‌ویروس "نظم جهانی" را تغییر دهند. به نوبه خود، زاخارووا تأکید کرد که در نظم جهانی، جایی که بلومبرگ مقالاتی را با چنین سرفصل هایی منتشر می کند، "هیچ چیز درست نیست".

پس از آن ، مقاله بلومبرگ تحت عنوان "كارشناسان تعجب می كنند كه چرا كرونا‌ویروس روس های بیشتری را نكشته است" بعداً این مقاله دوباره تغییر نام داد به؛  "كارشناسان در مورد داده های روسیه درباره مرگ و میر ناشی از COVID-19 تعجب می‌كنند."

 ایالات متحده در رده اول قربانیان عفونت قرار دارد - بیش از 87 هزار نفر. در جایگاه های بعدی انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا قرار خواهند گرفت.

در روسیه تعداد کل مبتلایان آلوده 272.043 نفر است، 2.537 بیمار جان خود را از دست داده اند ، 63166 نفر بهبود یافته اند.بیشتر از 6.6 میلیون آزمایش انجام شده است. طی 24 ساعت گذشته، 9200 مورد جدید در 83 منطقه روسیه ثبت شده که تقریبا 45٪ از آنها بدون علائم بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала