آیا پروازهای خارجی ایران به زودی از سرگرفته می شوند؟

اشتراک
طی ماه های اخیر به دلیل شیوع بیماری کروناویروس بسیاری از پرواز های هوایی لغو شده و کشورها مرزهای خود را بسته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، از اسفندماه سال گذشته که ویروس کرونا در ایران و به تدریج در بسیاری از کشورهای جهان شیوع پیدا کرد محدودیت‌های زیادی برای تردد مسافران و سفرهای هوایی وضع گردید و کشورهای مختلف به تدریج  پروازهای مسافری را تا اطلاع ثانوی لغو کردند.

به گفته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، در این روزها تقریبا ۱۷ هزار هواپیما زمین‌گیر شد و بسیاری از ایرلاین‌های بزرگ دنیا تا مرز ورشکستگی و تعطیلی پیش رفت.

 براساس اطلاعات و اخبار منتشر شده بسیاری از کشورهای اروپایی مذاکراتی را شروع کردند تا بتوانند با اعمال شرایط و پروتکل‌های بهداشتی پروازهای مسافری خود را به حالت عادی بازگردانند و تقریبا همه دولت‌ها این مذاکرات را آغاز کنند.

سامانی بیان داشت: مذاکرات کشورهای مختلف با یکدیگر آغاز شده و ایران نیز این کار را در دستور کار خود قرار داده است، در این میان کشورهای مختلف قوانین و پروتکل‌هایی برای خود تعریف کردند تا ضمن جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا مرزهایشان را برای تردد مسافران به صورت تدریجی باز کنند که البته در این میان اولویت رعایت شرایط و پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه است.

وی خاطر نشان کرد: توافق ایران با هلند و قطر برای انجام پروازهای مسافری به صورت خاص و موردی نتایج همین مذاکرات است و به نظر می‌رسد پروازهای مسافری خارجی در آینده نه چندان دور و البته با رعایت الزامات و پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته خواهد شد.

آلوده ترین سطوح درون یک هواپیما را بشناسید
 - اسپوتنیک ایران
آلوده ترین سطوح درون یک هواپیما را بشناسید

رضا جعفرزاده - سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران نیز در این زمینه توضیح داد: از سر گرفتن پروازهای مسافری خارجی بستگی به سرعت رفع محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از سوی کشورهای مختلف دارد. البته شرکت‌های هواپیمایی باید بر مبنای محاسبات اقتصادی‌شان ببینند که پروازشان لود قابل قبول (لود پرواز شامل وزن مسافران، بار و سوخت هواپیماست) و صرفه اقتصادی دارد یا خیر.

وی افزود: همان طور که کشورها و شهرهای مختلف دنیا محدودیت‌های متفاوتی در ماه‌های گذشته برای پروازهای مسافری اعمال کردند رفع آن نیز می‌تواند متفاوت باشد اما اگر این محدودیت‌ها در مذاکرات و پروتکل‌هایی که کشورها اعلام می‌کنند، برطرف شود هیچ مشکلی برای انجام پروازهای مسافری وجود ندارد.

جعفرزاده خاطر نشان کرد که غیر از پروازهایی که به ضرورت در این ایام انجام می‌شود نمی‌توان زمان خاصی برای عادی شدن شرایط پروازهای مسافری خارجی اعلام کرد و بیان داشت: در هر یک از شقوق حمل و نقل شرایط متفاوتی وجود دارد و نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد اما در حوزه هوایی آغاز پروازها و شروع فعالیت‌ها چندان زمان‌بر نیست و تنها بستگی به رفع محدودیت‌ها دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала