چین به از بین بردن نمونه‌های گرفته شده از اولین مبتلایان به کرونا اعتراف کرد

© Sputnik / Miguel Сandеla /  مراجعه به بانک تصاویر چین به از بین بردن نمونه‌های گرفته شده از اولین مبتلایان به کرونا اعتراف کرد
چین به از بین بردن نمونه‌های گرفته شده از اولین مبتلایان به کرونا اعتراف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین تایید کرد که به شماری از آزمایشگاه‌های این کشور در اوایل شیوع کرونا دستور داده که نمونه‌های این ویروس را نابود کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، «لیو دنگ‌فنگ»، از مقام‌های کمیسیون سلامت ملی چین در گفت‌وگو با روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست گفت که این نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های غیرمجاز «برای جلوگیری از به خطر افتادن امنیت این آزمایشگاه‌ها و وقوع فاجعه» نابود شده‌اند.

وی تاکید کرد این اقدام در جهت امنیت زیستی صورت گرفته و انگیزه آن پنهان‌کاری نبوده است.

این در حالی است که مقام‌های آمریکا بارها چین را به پنهان‌کاری در زمینه شیوع ویروس کرونا متهم کرده‌اند.

بتازگی دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز ممکن است ایالات متحده به دلیل اوضاع پيش آمده در خصوص کرونا، روابط خود با چین را به طور کامل قطع کند.

ترامپ در ادامه گفت که واشنگتن پیشنهادی از یک سناتور دریافت کرده است که می تواند صدور ویزا به دانشجویان چینی را متوقف كند. ترامپ همچنین خاطرنشان کرد که رابطه خوبی با رهبر چین شی جینپینگ دارد، اما اکنون او نمی خواهد به وی زنگ بزند.

چین در خصوص شیوع کرونا مخفی کاری کرده است - اسپوتنیک ایران
آمریکا: چین برای ذخیره سازی دارو، در خصوص کرونا مخفی کاری کرد

پیش از این ، لیندسی گراهام جمهوریخواه گفته بود كه وی لایحه مسئولیت چین در برابر کرونا و  تحریم ها علیه چین را به علت گسترش کوناویروس به مجلس سنا ارائه نموده است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала