منظور ترامپ از موشک "فوق پیشرفته" آمریکا معلوم شد

© REUTERS / Carlos Barriaمنظور ترامپ از موشک "فوق پیشرفته" آمریکا معلوم شد
منظور ترامپ از موشک فوق پیشرفته آمریکا معلوم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشک فوق پیشرفته ای که قبلاً توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تولید آن خبر داده بود ، موشک هایپرسونیک AGM-183A است که برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته می شود.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور موراخوفسکی،  کارشناس نظامی روس ضمن اعلام این مطلب ویژگی های موشک  AGM-183A را فاش کرده و گفت  باید حداکثر سرعت آن  20 ماخ (20 برابر سرعت صوت) و برد آن حدود 900 کیلومتر خواهد بود.

به گفته این متخصص ، در ساخت چنین موشکی هیچ تحول بزرگی حاصل نشده است ، زیرا در آن  از مواد و فن آوری های شناخته شده استفاده می شود. در حقیقت  این یک موشک بالستیک هوایی است که از هواپیما پرتاب شده و دارای سوخت جامد است.

وی همچنین ابراز تردید کرد که کلاهک قابل جدا شدن موشک آمریکا  قادر باشد سرعت بالایی را در ارتفاعات زیر 4  تا 5 کیلومتر حفظ کند و ایالات متحده قادر باشد پرواز هدایت شونده موشک  AGM-183A را با سرعت حدود 20 برابر سرعت صوت انجام دهد.

ترامپ: آمریکا سریعترین موشک جهان را تولید می کند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا سریعترین موشک جهان را تولید می کند

کارشناس روس احتمال داد سرعت ادعا شده برای این موشک به میزان 17 تا 20 برابر سرعت صوت در استراتوسفر محاسبه شده که در آنجا جو زمین بسیار رقیق تر است. این متخصص می گوید این بدان معناست که چنین اظهاراتی در مورد سرعت زیاد موشک جدید برای تبلیغات ایراد شده و خیلی با واقعیت مطابقت ندارد

پیش از این ، دیمیتری راگوزین، مدیر عامل شرکت دولتی روس كاسسموس نسبت به ایجاد "موشك های فوق العاده duper" در آمریكا واکنش شوخ طبعانه ای نشان داده و گفت :  "نه ، ما هیچ چیزی برای مقابله با موشک های فوق پیشرفته نداریم. تسلیم می شویم ! "

پیشتر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود کشورش موشکی ساخته که 17 بار سریعتر از موشک‌های فعلی است.

وی اظهار کرد: «ما در حال تولید انبوه تجهیزات نظامی و ساخت تسلیحاتی هستیم که هیچ‌کس قبلاً شاهد آن نبوده است. من این موشک هایپرسونیک را فوق پیشرفته (super duper)  سوپر) می‌نامم،  شنیده‌ام که 17 بار سریع‌تر از موشکی است که فعلاً ارتش در اختیار دارد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هم‌چنین اضافه کرد که این موشک‌ها از موشک‌هایی که توسط روسیه و چین تولید می‌شوند، بهتر خواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала