آغاز تولید جنگنده های سوخو ـ 35 در روسیه برای صادرات آنها به مصر

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federationآغاز تولید جنگنده های سوخو ـ 35 در روسیه برای صادرات آنها به مصر
آغاز تولید جنگنده های سوخو ـ 35 در روسیه برای صادرات آنها  به مصر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه تولید جنگنده های سوخو ـ 35 را طبق قرارداد با مصر آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک منبع نظامی دیپلماتیک ، تولید این جنگنده ها در کارخانه هواپپماسازی گاگارین واقع در شهر  کامسامولسک بر آمور انجام می شود.

خاطرنشان می شود که زمان تحویل محموله اول جنگنده های سوخو ـ 35 به دلیل شیوع اپیدمی کرونا ویروس برای مدت نامشخصی به تعویق افتاده است. در ابتدا قرار بود این جنگنده های روسی  در سالهای 2020-2021  به مصر تحویل داده شوند.

جنگنده سوخو-35 روسیه، تهدید جدی برای جنگنده های آمریکا - اسپوتنیک ایران
جنگنده سوخو-35 روسیه، تهدید جدی برای جنگنده های آمریکا

از این خبر که روسیه قرارداد تحویل دهها فروند جنگنده سوخو ـ 35 و تسلیحات مربوطه را با مصر منعقد کرده ، در مارس 2019 اطلاع حاصل شد. خود این توافق نامه در سال 2018 امضا شده بود. به گفته کارشناسان ، ارزش قرارداد حدود 2 میلیارد دلار است.

ایالات متحده بخاطر چنین توافق نامه ای  با روسیه مصر را  به اعمال تحریم ها تهدید کرد. واشنگتن اعلام کرد همکاری قاهره و مسكو در روابط نظامی آمریكا و مصر اختلال ایجاد می كند. در آن زمان وزارت امور خارجه روسیه اقدامات ایالات متحده را تلاش برای زدن دو نشان با یک تیر: هم برهم زدن  قرارداد قاهره و مسكو و هم تحمیل تسلیحات خود به مصر نامید.

 سوخو ـ 35 ، یک جنگنده چندمنظوره  تک‌خلبان ساخت روسیه با قابلیت مانور بالاست. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала