کرونا و تحریک موج بیماری‌های عفونی

© Photo / Juan Roberto Perilla/YouTube بیماری اچ آی وی
 بیماری اچ آی وی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اپیدمی کنونی کروناویروس ممکن است موجب افزایش شیوع بیماری‌های عفونی مانند بیماری اچ آی وی شود.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر ترویز سانچس متخصص اپیدمی از دانشگاه «اموری»آمریکا دست به یک تحقیق آنلاین زد که نتایج آن نشان داد اپیدمی کنونی کروناویروس ممکن است موجب افزایش شیوع بیماری‌های عفونی مانند بیماری اچ آی وی شود.

این متخصص یک نظرخواهی در بین 1000 مرد به انجام رساند و پس از جمعبندی نتایج به این نتیجه رسید که اپیدمی کروناویروس و عدم دسترسی به انجام آزمایش بیماری های عفونی دیگر از جمله اچ آی وی، می تواند به نوعی «بمب ساعتی» مبدل شود که پیامد آن شیوع بیشتر بیماری‌های عفونی خواهد بود.

در عین حال، فقط پس از انتشار آمار مربوطه طی سال 2020، دست‌کم در رابطه با آمریکا، می توان در اینباره صحبت کرد.

ایران چگونه با ایدز مقابله می کند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران چگونه با ایدز مقابله می کند؟

تا کنون بیش از 4 میلیون 300 هزار نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از 298 399 نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری عفونی « کووید -19» از دست داده‌اند.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала