بالاترین تعداد روزانه مبتلایان جدید به کرونا در ایران طی یک ماه اخیر: بیش از 2000 نفر

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehهشدار دوباره در خصوص افزایش حضور مردم ایران در خیابان ها
هشدار دوباره در خصوص افزایش حضور مردم ایران در خیابان ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از تشخیص قطعی ۲هزار و ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد که بیشترین رقم طی یک ماه اخیر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.

کرونا در ایران؛ شرایط ناپایدار تهران - اسپوتنیک ایران
کرونا در ایران؛ شرایط ناپایدار تهران

وی با بیان اینکه روند نزولی فوت ناشی از کووید۱۹ را در کشور شاهد هستیم (به غیر از روز گذشته که افزایش نسبی در این زمینه داشتیم)، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۹۱ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت:  ۲۷۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی ، تا کنون ۶۵۸ هزار و ۶۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور با اشاره به بیماریابی فعالتر کووید ۱۹ در همه استان‌ها گفت: بیش از ۸۰ درصد موارد شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، از موارد متوسط و دارای علایم خفیف و در خوشه‌های ناامن و در تماس نزدیک و مجاوران با بیماران مبتلا بوده و تنها ۳۸۵ مورد بستری و ارجاعی به بیمارستان‌ها در همه استان‌ها شناسایی شده‌اند.

وی گفت: در روزها و هفته‌های گذشته این گستره شناسایی موارد خفیف و سرپایی را نداشتیم و هر روز این روند توسعه می‌یابد و امیدواریم طی روزهای آتی، شناسایی فعال‌تر افراد بدون علامت و دارای علایم خفیف و متوسط را داشته باشیم تا مسیر کنترل بیماری هموارتر شود.

جهانپور درباره استان خوزستان نیز گفت: در استان خوزستان با اقدامات انجام شده و اعمال محدودیت‌های شکل گرفته، این امیدواری ایجاد شده که در روزهای آتی کاهش موارد بستری و سرپایی را شاهد باشیم. اما کماکان وضعیت در این استان قرمز است.

وی در عین حال گفت: نسبت به افزایش موارد بروز و بستری در چند استان طی روزهای آتی نیز هشدار می‌دهیم. در مورد استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی این گمان وجود دارد که در روزهای آتی شاهد افزایش موارد ابتلای جدید و بستری باشیم. بر همین اساس تقاضا داریم مردم دقت و جدیت بیشتری در رعایت نکات بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند.

یادآور می شود مقامات ایران از 11 آوریل شروع به لغو تدریجی اقدامات محدود کننده در رابطه با شیوع بیماری کووید ـ 19 کرده اند. اکثر ساکنان این کشور به سر کارهای  خود بازگشته ، مراکز خرید و آرایشگاه ها افتتاح شده  و محدودیت رفت و آمد وسایل نقلیه شخصی بین استان ها رفع گردید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала