علائم بیماری سندرم اسرارآمیز مرتبط با کروناویروس آشکار شد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر علائم بیماری سندرم اسرارآمیز مرتبط با کروناویروس آشکار شد
علائم بیماری سندرم اسرارآمیز مرتبط با کروناویروس آشکار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان هفت علائم اصلی سندرم التهابی اسرارآمیز را که همراه با کروناویروس است را کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی میرور، روز پنجشنبه، 14 ماه مه، براساس این نشریه، این سندرم جدید در تظاهرات آن شبیه به بیماری کاوازاکی (بیماری کاوازاکی یک واسکولیت سیستمیک حاد است، به این معنی که التهاب در دیواره رگهای خونی میتواند منجر به گشاد شدن (انوریسم) هریک از شریان با اندازه متوسط در بدن، به ویژه شریان های کرونر گردد. در عین حال، بیشتر کودکان تنها علائم سیستمیک را بدون اینکه عوارض قلبی پیدا کنند نشان میدهند) یا شوک سمی عفونی است.

سازمان بهداشت جهانی: کرونا ممکن است هرگز از بین نرود - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی: کرونا ممکن است هرگز از بین نرود

اما علائم اصلی آن تب که بیش از پنج روز طول می کشد، بثورات چشم، بزرگ شدن غدد لنفاوی گردن رحم، قرمزی چشم و پوست در ناحیه انگشتان و انگشتان پا، اسهال و همچنین خشکی لب ها و ترک های روی آنها می باشد، این بیماری بیشتر در کودکان زیر پنج سال دیده می شود.

اگر این علائم را پیدا کنند، پزشکان توصیه می کنند که والدین فوراً به دنبال کمک پزشکی باشند، زیرا هرچه زودتر درمان شروع شود، خطر عوارض کمتر می شود.

به نقل از دیلی میرور، با استناد به اندرو کوومو فرماندار ایالت نیویورک، نشانه های جدیدی در کودکان در حداقل 15 ایالت، ایالات متحده و پنج کشور اروپایی وجود دارد: انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس؛ بنابراین، در انگلستان قبلاً حداقل 12 مورد ثبت شده است و در فرانسه حدود 15 مورد یافت شده است.

علاوه بر این، طبق گفته الیویه وران وزیر بهداشت فرانسه، این سندرم در کودکان در هر سنی ثبت شده است.

در اوایل ماه مه، گزارش شده بود که در نیویورک، سه کودک به دلیل این سندرم التهابی جان خود را از دست دادند، بعداً در مورد افزایش تعداد موارد این سندرم در منطقه لومباردی ایتالیا مشخص شد.

به گفته پزشکان، این واکنش بدن عارضه ای است که در برابر پس زمینه کرونا ویروس ایجاد می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала