ایران در فهرست کشورهایی که برای مبارزه با تروریسم همکاری نمی کنند

© AFP 2023 / Carlos Barriaایران در فهرست کشورهایی که با تروریسم مقابله نمی کنند
ایران در فهرست کشورهایی که با تروریسم مقابله نمی کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امورخارجه آمریکا به طور رسمی نام ایران و چهار کشور دیگر را در فهرست کشورهایی قرار داده است که در سال 2019 با واشنگتن برای مقابله با تروریسم همکاری نکرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته اعلام کرد که طبق بند 40 قانون کنترل صادرات تسلیحات ایران، ونزوئلا، کوبا، سوریه و کره شمالی کشورهایی هستند که در سال 2019 به طور کامل با تلاش های واشنگتن برای مقابله با تروریسم همکاری نکرده اند و این موضوع را به اطلاع کنگره نیز رسانده است.

موسوی: آمریکا باید به تروریسم دولتی خود پایان دهد - اسپوتنیک ایران
موسوی: آمریکا به تروریسم دولتی خود پایان دهد

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، در ادامه این بیانیه آمده است: این گواهی، فروش یا اعطای مجوز صادرات کالاها و خدمات دفاعی را (به این کشورها) ممنوع می کند و به جامعه آمریکا و بین الملل اطلاع می دهد که کشورهای نامبرده به طور کامل با تلاش های واشنگتن در مقابله با تروریسم همکاری نمی‌کنند.

همچنین در این بیانیه ادعا شده است که ایران با حمایت از حزب الله لبنان و سایر گروه های مقاومت در خاورمیانه در سال 2019 نیز بزرگ ترین حامی تروریسم بوده است.

نام کوبا برای اولین بار است که به این فهرست اضافه شده است.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر عدم همکاری ایران با آمریکا در مبارزه با تروریسم واکنش نشان داد.

چهارشنبه شب در برخی رسانه ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت امورخارجه آمریکا، ایران را به عدم همکاری با آنچه تلاش های واشنگتن در مقابله با تروریسم خوانده، متهم کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала